Translate

3 Mart 2013 Pazar

Teknik eğitimi tercih eden öğrencilerin başarı seviyesi düşük


Teknik eğitimi tercih eden öğrencilerin başarı seviyesi düşük

AA
2 Mart 2013

Teknik eğitim alanların başarı sırası düşük

Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürü Açıkgöz, teknik eğitimi tercih eden öğrencilerin başarı sırasının düşük olduğunu söyledi. Açıkgöz, "Neredeyse elekte elenip 7-8’inci sırada olan öğrenciler bize geliyor" dedi.










Türk Eğitim-Sen’in düzenlediği, "Türkiye’de Teknik Eğitimin Problemleri, Yapısal ve İşlevsel Değişim İhtiyaçları" çalıştayı başladı. Çalıştaya, Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı İsmail Koncuk, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürü Doç. Dr. Ömer Açıkgöz, bazı siyasi partilerin temsilcileriyle Türkiye genelindeki teknik eğitim okullarında görev yapan öğretmen ve idareciler katıldı.
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürü Doç. Dr. Açıkgöz de ortaöğretim içindeki en iyi öğrencilerin sırasıyla yabancı liseler, fen liseleri, özel liseler, Anadolu liseleri, genel liseler ve son olarak da mesleki ve teknik liselerde bulunduğunu söyledi. Açıkgöz, "Neredeyse elekte elenip 7-8’inci sırada olan öğrenciler bize geliyor. Aslında bu bir ülkenin kendi ayağına kurşun sıkmasıdır. Kendi ayakları üzerinde duramayan bir çocuk sanayiye, endüstriye katma değer katamaz" diye konuştu. 28 Şubat sürecinin aslında Türk sanayisinin üretim kapasitesinin zayıflatılması için sadece imam hatiplere yönelik değil meslek eğitime yönelik de yapıldığını savundu. Katsayı farkının kaldırıldığını hatırlatan Açıkgöz, "Yapılacak birtakım işler daha var. Yükseköğretim tarafı halledildi, ortaöğretimde yapılması gerekenler, Milli Eğitim Bakanlığı’nda yapılması gerekenler var. Bu da öncelikle ortaöğretim seçme sınavının kaldırılmasıdır. Ortaöğretim seçme sınavı olduğu sürece teknik eğitime kaliteli öğrenci gelmez" dedi.
80 bin teknik öğretmen işsiz
İsmail Koncuk, eskiden teknik öğretmenlerin özel sektörde çok rahat işe girebildiğini belirtti. MEB’in de teknik öğretmenlerden azami faydalanmak için ek derslerinin ücretini daha yüksek tuttuğunu ve 1990’lı yılların sonuna kadar teknik öğretmen ihtiyacının yaşandığını söyledi. Şu anda 80 bin teknik öğretmenin işsiz olduğunu ileri süren Koncuk, "Aradan geçen 14-15 yılda ne oldu da 80 bin teknik öğretmen işsiz gezer hale geldi. Bizim ülkemizde bir plansızlık her zaman var. İnsan yetiştirmede de öğretmen yetiştirmede de bir plansızlık var. Bunun acısını bizim evlatlarımız çekiyor" dedi.
28 Şubat sürecinde sadece "imam hatipleri nasıl kapatırız" anlayışıyla meseleye yaklaşanların aslında mesleki ve teknik liseleri vurduğunu anlatan Koncuk, katsayı probleminin çıkarılmasıyla bu okullara başarısız öğrencilerin kaydolmaya başladığını bildirdi.
Katsayı probleminin bugün ortadan kalktığına dikkati çeken Koncuk, "endüstri meslek lisesine giden öğrenci sadece teknik eğitim fakültesine gider" demenin akla zarar bir tavır olduğunu savundu.
Koncuk, insanların önüne eğitim öğretimde hiçbir şekilde engel konulamayacağını ifade eden İsmail Koncuk, "80 bin teknik öğretmenin bugün işsiz gezmesinin sebebi bu katsayı zulmüdür, adaletsizliğidir" diye konuştu.
Yarın da devam edecek çalıştayda, sonuç raporu hazırlanacak.

http://www.hurriyet.com.tr/egitim/22723724.asp

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder