Translate

3 Mart 2013 Pazar

Teknoloji eğitimin ayrılmaz bir parçası


Teknoloji eğitimin ayrılmaz bir parçası




Teknoloji eğitimin ayrılmaz bir parçası

Enver Yücel, teknolojinin eğitimin ayrılmaz bir 

parçası haline geldiğini belirtti. Yücel, “Türkiye’nin Fatih Projesi, büyük bir adımdır” dedi.









Bahçeşehir Üniversitesi Mütevelli Heyet Başkanı ve Dünya Eğitim Girişimcileri Başkanı Yücel, 2013-2014 eğitim öğretim yılında Denizli’de açılacak olan Bahçeşehir Koleji’nin tanıtımı için bir otelde düzenlenen toplantıya katıldı. Konuşmasında, dünyada eğitimin bir değişim içerisinde olduğunu, Türkiye’nin de değişmesi gerektiğini bildiren Yücel, ülkelerin eğitimde oluşacak markalarının kalkınmada rol oynayacağını ifade etti. “Türkiye’de iyi olmak yetmez, dünya ile rekabet etmemiz gerekiyor” diyen Yücel, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Son yıllarda medyada eğitimle ilgili her gün haberler çıkıyor. Sınavlar değişiyor, üniversite reformları yapılıyor, 4+4+4 sistemi, yabancı dil gibi. Zannetmeyin ki bu değişimler yalnızca Türkiye’de yapılıyor. Dünyanın her ülkesinde son 5 yıldır eğitim tartışılıyor. Gelişmiş ülkelerin önceliği eğitim. Geri kalmış ülkelere bakıyorsunuz, onlar da eğitim diyorlar.”
Enver Yücel, “Yarınların daha iyi olması için 21. yüzyılda çocuklara nasıl bir eğitim verilmeli” sorusuna cevap bulmak üzere ABD’de “P21” adlı sivil toplum örgütü kurulduğunu ve bu örgüte ABD dışından tek üye olan kurumun kendileri olduğunu belirtti. Teknolojinin iyi kullanılmasının önemine değinen Yücel, “Teknoloji artık öğretimin ayrılmaz bir parçası. Türkiye’nin FATİH projesi, büyük bir adımdır. Dünyanın en iyi teknolojisi gelse de fiziksel yapılar en iyi olsa da öğretmene ihtiyaç her zamankinden daha fazla olacak. Teknolojiyi üretmek, ulaşmak kolay. Bunu kullanacak, öğretecek ve yorumlayabilecek öğretmene ihtiyaç var. O yüzden öğretmelerimizin yerini asla teknolojialamayacaktır” diye konuştu.
Toplantıya Denizli Vali Yardımcısı Alp Aslanargun ve İl Milli Eğitim Müdürü Sebahattin Akgül ile çok sayıda eğitimci katıldı.

http://www.hurriyet.com.tr/egitim/22724714.asp

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder