Translate

22 Mart 2010 Pazartesi

'Altın Bilekli Adam'dan 2 milyon bebeğe hayat

'Altın Bilekli Adam'dan 2 milyon bebeğe hayat 22/03/2010 10:51 Avustralya'da yaşayan James Harrison, 56 yıl boyunca tam 984 kez kan bağışı yaparak 2.2 milyon bebeğin hayatını kurtardı. Aynur TATTERSALL LONDRA- Kan bağışlamaya 18 yaşında başlayan Harrison, nadir bulunan kanı sayesinde öz kızı Tracey dahil olmak üzere binlerce kadının sağlıklı bebek doğurmasına yardımcı oldu. Daily Mail gazetesinin haberine göre, iki haftada bir kan bağışı yapmaya devam eden Harrison’un, plasmasındaki kana dışarıdan giren yabancı cisimlere karşı koyan bir madde, yeni doğan bebeklerin şiddetli kansızlık (anemi) türü olan ‘Rhesus’ hastalığından ölmelerini engelliyor. Doktor ve hemşirelerin ‘Altın Bilekli Adam’ adını verdikleri Harrison’un nadir bulunan kanının, Anti-D aşısının geliştirilmesine de katkı sağladığı tespit edildi. Harrison bağış yapmaya başladıktan kısa bir süren sonra kanında dışarıdan giren yabancı cisimlere karşı koyan hayat kurtarıcı bir madde tespit edildi. O sırada Avusturalya'da binlerce bebek Rhesus hastalığı yüzünden yaşamını yitiriyor, yeni doğan diğer bebekler de ise kalıcı beyin hasarları meydana geliyordu. Anne ve doğmamış bebeğinin kanı arasında uyumsuzluk yaratan hastalıkta, biri Rh pozitif alırken diğeri Rh negatif alıyor. Kanındaki bu özel maddeyi keşfeden Harrison, Anti-D aşısının geliştirilmesine katkıda bulunmak için, gönüllü olarak bir takım çok ciddi testlere katıldığı belirtiliyor. 14 yaşında geçirdiği ağır göğüs ameliyatı sırasında 13 litre kana ihtiyaç duyunca kan bağışlamaya karar veren Harrison, bağış yapmayı bırakmayı hiç düşünmediğini belirtti. Harrison, şöyle dedi: “3 ay hastanede yattım. Aldığım kan, benim hayatımı kurtardı ve 18 yaşımdan itibaren kendimi kan vermeye adadım. Beni tam 1 milyon dolara sigortaladılar. Bununla karım Barbara’nın ilgileneceğini biliyorum. Hiç korkmadım. Yardımcı olmaktan mutluluk duydum. Bu testler için her defasında bir formu imzalamam gerekiyordu. Bu bir bakıma da hayatımı imzalamak gibiydi.”(dha)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder