Translate

15 Nisan 2010 Perşembe

6 yeni üniversiteye onay

6 yeni üniversiteye onay TBMM Genel Kurulu'nda, 6 yeni vakıf üniversitesi kurulmasına ilişkin tasarı kabul edilerek yasalaştı. AA Ankara- Kanuna göre, İstanbul'da ''Fatih Sultan Mehmet'', ''Sabahattin Zaimoğlu'', ''Ön Asya'', ''Süleyman Şah'' ve ''Bezm-i Alem'', Samsun'da ise ''Canik Başarı'' vakıf üniversiteleri kurulacak. Üniversiteler şu bölümlerden oluşacak: Bezm-i Alem Vakıf Üniversitesi: Tıp, diş hekimliği, sağlık bilimleri, eğitim fakülteleri ve sağlık bilimleri, adli bilimler ve eğitim bilimleri enstitüsü ile sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu. Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi: Mühendislik-mimarlık, edebiyat ve güzel sanatlar fakülteleri, mühendislik ve fen bilimleri, sosyal bilimler, güzel sanatlar, medeniyetler ittifakı enstitüleriyle, güzel sanatlar meslek yüksekokulu. İstanbul Ön Asya Üniversitesi: Edebiyat, iktisadi ve idari bilimler, eğitim, sağlık bilimleri fakülteleri, sosyal bilimler ve sağlık bilimleri enstitüleri, yabancı diller yüksekokulu. Süleyman Şah Üniversitesi: İnsan ve toplum bilimleri, mühendislik ve doğa bilimleri, işletme ve yönetim bilimleri fakülteleri, fen ve sosyal bilimler enstitüleri. Canik Başarı: iktisadi ve idari bilimler, mimarlık ve mühendislik, fen-edebiyat, eğitim fakülteleri, fen ve sosyal bilimler enstitüleri. Sabahattin Zaimoğlu Üniversitesi: İnsan ve toplum bilimleri, eğitim, işletme ve yönetim bilimleri, mühendislik ve doğa bilimleri fakülteleri, sosyal bilimler ve fen bilimleri enstitüleri, yabancı diller yüksekokulu. 15 Nisan 2010 http://www.cumhuriyet.com.tr/?kn=6&hn=131498

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder