Translate

15 Nisan 2010 Perşembe

Sağlık meslek liselerinin ismi değişiyor

AKŞAM SAGLIK 15 NİSAN 2010, PERŞEMBE Sağlık meslek liselerinin ismi değişiyor Sınavla öğrenci alan sağlık meslek liselerinin isimleri "Anadolu Sağlık Meslek Lisesi" olarak değiştirilecek. Sağlık meslek liselerinde uygulanan programların bütünlüğünün sağlanması, öğrenci nakil ve geçişlerin kolaylaştırılması, kurumlar arasında birlikteliğin sağlanması amacıyla 280 sağlık meslek lisesinin ismi 2010-2011 eğitim-öğretim yılından geçerli olmak üzere kademeli olarak Anadolu sağlık mesleki lisesine dönüştürülecek. Sağlık Bakanlığına bağlı iken beş yıl önce Milli Eğitim Bakanlığına bağlanan sağlık meslek liseleri, Anadolu mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında olduğu gibi Ortaöğretime Geçiş Sistemi (OGS) kapsamında sınavla öğrenci alıyor. Sağlık meslek liselerinde Anadolu meslek ve meslek lisesi programları kabul edilmesine rağmen, sadece İstanbul’daki Validebağ Anadolu Sağlık Meslek Lisesi’nde Anadolu meslek lisesi programı, diğer sağlık meslek liselerinde ise meslek lisesi programları uygulanıyordu. Yetkililer, sağlık meslek liselerinin eğitim süresinin dört yıl olduğunu belirterek, bu liselerin sınavla öğrenci aldığını vurguladı. Sınavla öğrenci almayan ticaret meslek lisesinde okuyan bir öğrencinin, sağlık meslek lisesine geçmek için başvuruda bulunabildiği belirtilerek, bu durumun sıkıntı oluşturduğu ifade edildi. Son yıllarda özel hastanelerin sayısının artmasıyla sağlık meslek lisesi mezunlarının işe girme fırsatının daha da artmasıyla bu okullara talebin arttığı, böylece bu okullara giriş puanlarının da yükseldiği belirtildi. Yetkililer, okulların isimlerinin değiştirilmesiyle eğitim süresinde bir değişiklik olmadığını, sadece yabancı dil ders saatinde bir artış olacağını söyledi. 2009-2010 eğitim-öğretim verilerine göre, 280 sağlık meslek lisesi ve bir Anadolu sağlık meslek lisesi olmak üzere toplam 281 okulda, 58 bin 264 öğrenci eğitim görüyor. http://www.aksam.com.tr/2010/04/15/haber/saglik/1014/saglik_meslek_liselerinin_ismi_degisiyor.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder