Translate

19 Ocak 2011 Çarşamba

Diyarbakır’daki bir lisede, akıllara durgunluk veren bir olay yaşandı.

Diyarbakır'da "ben eşeğim" skandalı 19 Ocak 2011 Çarşamba, 15:37 Diyarbakır’daki bir lisede, akıllara durgunluk veren bir olay yaşandı. Bugün iPhone uygulaması ile tüm gelişmelerden anında haberdar olun! Pazartesi günü yapılan törende İstiklal Marşı okunurken, ses uyumsuzluğu yaşanınca bir kız öğrenci gülümsedi. Bunun üzerine okul müdiresi, öğrenciyi tören alanına çıkararak aşağılayıcı bir ceza verdi. Müdire, okulun önüne çıkardığı kız öğrencinin, 'Ben eşeklik yaptım, özür dilerim' diye bağırmasını istedi. Disiplin kuruluna gitmemek için isteneni yapan öğrenciye aynı cümle 3 kez tekrarlattırıldı. Bu ceza, ağlayarak sınıfına koşan çocuğun psikolojini bozdu. Öğrenciye doktor tarafından 1 hafta rapor verilirken, babası da savcılığa suç duyurusunda bulundu. Alınan bilgilere göre, Diyarbakır Muazzez Sümer Anadolu Kız Meslek Lisesi’ndeki olay pazartesi günü meydana geldi. İstiklal Marşı törenindeki ses uyuşmazlığı sebebiyle dili sürçen birinci sınıf öğrencisi Esra T. (15) önce tebessüm etti, ardından da toparlanıp okumaya devam etti. Bunu gören okul müdiresi Serpil Tekay, töreni yarıda keserek öğrenciye yanına çağırdı. Esra T., diğer sınıflardan yükselen ses uyumsuzluğu nedeniyle dilinin sürçtüğünü ve tebessüm ettiğini belirterek özür diledi. Okul müdiresi, “Şimdi 'Ben bir eşeklik ettim, özür dilerim' diyeceksin, yoksa disipline veririm." diyerek kız öğrenciyi tehdit etti. Korkuyla tören alanındaki öğretmen ve öğrencilere dönen Esra, “Ben bir eşeklik ettim, özür dilerim.” dedi. Okul müdiresi, sesin yüksek çıkmadığını, arka tarafa ulaşmadığını belirterek, aynı cümleyi iki kez daha tekrarlattı. Öğrenciler arasında gülüşmelere yol açan bu durum, Esra T.'nın psikolojisini bozdu. “RENCİDE OLDUM OKULA GİTMEK İSTEMİYORUM” Törendeki ses uyumsuzluğu nedeniyle başka arkadaşlarının da güldüğünü ancak müdirenin sadece kendisini çağırdığını anlatan Esra T., bütün okula rencide olduğunu ve bir daha okula gitmek istemediğini söyledi. Tül, “Müdürümüz beni önce disipline vermekle tehdit etti, sonra bana o sözleri söyletti. Çok sayıda kişi bana güldü. Ağlayarak sınıfa koştum, sırama oturdum. Arkadaşlarım beni teselli etmeye çalıştı. Okulda kimsenin yüzüne bakamaz hale geldim.” dedi. Esra, olayın ardından eve kapandığını ve hiçbir arkadaşıyla görüşmediğini dile getirdi. ESRA’NIN BABASI: BEN DE EĞİTİMCİSİYİM, BU CEZA ÇAĞDIŞI Esra'nın babası Mahmut T. ise, kızının, derslerinde oldukça başarılı ve okulunu seven bir öğrenci olduğunu anlattı. Böyle çağdışı bir cezanın Afrika ülkelerinde bile verilemeyeceğini belirten Mahmut T., “Toplum önünde birinin onurunu kırmak tamiri mümkün olmayan bir durumdur. 15 yaşındaki bir kız çocuğuna böyle bir cezanın verilmesi, öğrenci ve öğretmenlerinin yanında onurunun kırılması kabul edilemez bir şeydir. Afrika’nın en geri kalmış yerlerinde bile böyle insan onurunu kıran bir cezaya rastlanamaz. Kızım neden tebessüm ettiğini anlatmış buna rağmen cezalandırılmış. Ben de öğretmenim. Kızım bir hata yaptıysa çağrılır en güzel şekilde uyarılırdı.” şeklinde konuştu. SAVCILIĞA SUÇ DUYURUSUNDA BULUNDU Olayın yaşandığı gün eve geldiğinde kızının odasına kapandığını gördüğünü kaydeden Mahmut T., aynı durumun devam etmesi üzerine doktora başvurduklarını dile getirdi. Diyarbakır Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde kızına ‘psikolojisinin bozulduğuna’ dair rapor verildiğini dile getiren T., raporla birlikte savcılığa suç duyurusunda bulunduklarını söyledi. Mahmut T., “Kızımın hakkını hukuki yollardan arayacağım.” dedi. Esra’nın annesi Cemile T. ise okul müdiresinin çocuklara anne şefkatiyle yaklaşması gerektiğini belirtti. Anne T., “Kızım tam sınavların yapıldığı hafta okul idarecilerinin eliyle mağdur edildi.” ifadesini kullandı. MÜDİRE TEKAY: İSTİKLAL MARŞI'NA SAYGISIZLIK YAPTI Diyarbakır Muazzez Sümer Anadolu Kız Meslek Lisesi Müdiresi Serpil Tekay da, olayı doğruladı. Öğrencinin gülerek İstiklal Marşı'na saygısızlık yaptığını savunan Tekay, "Ben ısrarla gözlerine baktım ama beni dikkate almayarak gülmeye devam etti. Hava soğuktu, öğrencileri içeri almam gerekiyordu. Ben de çağırıp bunları söylettim, arkadaşlarından özür diledi." dedi. CİHAN http://www.bugun.com.tr/haber-detay/139022-diyarbakir-da-ben-esegim-skandali-haberi.aspx

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder