Translate

22 Ocak 2011 Cumartesi

Eğitim- Sen'den istifalara ilişkin açıklama

Eğitim- Sen'den istifalara ilişkin açıklama Eğitim Sen Silvan şubesince, ilçede istifa eden 12 okul müdürüne ilişkin yapılan açıklamada, '12 okul müdürünün istifa etmesine rağmen, İl Milli Eğitim Müdürünün ilçeye gelmediği' ileri sürüldü. AA Diyarbakır- Silvan Hükümet Konağı önünde toplanan Eğitim Sen üyeleri adına hazırlanan açıklamayı okuyan Eğitim-Sen Diyarbakır Şube Başkanı Abdullah Karahan, 12 okul müdürünün istifa etmesine rağmen, İl Milli Eğitim Müdürünün ilçeye gelmediğini iddia etti. Karahan, ilçede ödenek olmadığını belirttikleri halde herhangi bir gelişme yaşanmaması üzerine, okul müdürlerinin istifa ettiğini ifade ederek, istifaların anlamının, güvencesiz çalıştırmaya sesiz kalmamak olarak algılanması gerektiğini söyledi. Silvan'da, köyler de dahil 7 orta öğretim, 14 bağımsız köy okulu ve 14 ilköğretim okulunda, 27 bin öğrencinin eğitim gördüğünü, yaklaşık bin öğretmenin de hizmet verdiğini belirterek şöyle konuştu: ''Eski kaymakam döneminde, ilçedeki okullara hizmetli alımı yapılmıştı. Bunların ücretleri Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı tarafından karşılanıyordu. Yeni Kaymakam göreve başladığı zaman, bunların sigortasız çalıştırılmaması gerektiğini düşünerek işlerine son verdi. O dönemde çalıştırılan hizmetlilerin Kaymakamlığa açtığı davalar var. Okul Aile Birliği de hizmetli alımı yapan bazı okul müdürlerine dava açmıştı. Bu bağlamda, bazı okul müdürlerimiz hizmet alımını gerçekleştirirken, çalıştıracakları personeli genel güvenceli çalıştırmak istemiş, sigortasını yapmak için girişimlerde bulunmuşlardı. Ancak karşılarına astronomik rakamlar çıkmıştır. Okul müdürlerimiz de çözümün, mevcut çalıştırılan hizmetlilerin ilçe Milli Eğitim Müdürlüğünce sigorta kaydını yaparak, en az asgari ücretle çalıştırılmaları gerektiğini bildirmişlerdir. İlçedeki okullarda öğrenci ve derslik sayılarına istinaden tanımlı bulunan hizmetli norm kadrolarının neredeyse tamamı boşken, Silvan Milli Eğitim Müdürlüğünde 11 hizmetlinin memur olarak çalıştırılması nasıl açıklanabilir? Görevi, okullardaki eğitim ve öğretimi koordine etmek ve kaliteli hale getirmek olan ilçe Milli Eğitim Müdürlüğünün, okullarımızın ihtiyaçlarına ne kadar kayıtsız kaldığı biliniyor mu? Bütün bu olumsuzluklardan dolayı, ilçemizde görev yapan 12 okul müdürünün görevlerinden istifa etmesini çok önemli ve anlamlı buluyor, bu olumsuzlukların bir an önce giderilmesini ve yetkililerin gerekli duyarlılığı göstermelerini istiyoruz. Öte yandan, eğitim sorunlarının bir bütün olduğu ve bu sorunlar çözülmediği taktirde bu dalganın büyüyerek devam edeceği konusunda yetkilileri uyarıyoruz.'' 22 Ocak 2011 http://www.cumhuriyet.com.tr/?hn=210650

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder