Translate

24 Ocak 2011 Pazartesi

Moskova'da eğitim kalitesi düşük okul kapatıldı

Moskova'da eğitim kalitesi düşük okul kapatıldı Rusya'nın başkenti Moskova'da ilk defa devlete ait bir okul, eğitim kalitesinin düşüklüğü yüzünden kapatıldı. AA Moskova- Rusya'nın resmi gazetesi sayılan "Rassiyskaya Gazeta"'da yayımlanan haberde, Moskova Belediye Başkanı Sergey Sobyanin'in geçen hafta Belediye yönetimiyle yaptığı toplantıda, Moskova'nın batısındaki 874 nolu okulun eğitim kalitesinin düşüklüğü yüzünden kapatıldığını açıkladığı belirtildi. Moskova Yönetimi Eğitim Bölümü Başkanı İsaak Kalina da toplantıda yaptığı konuşmada, Moskova tarihinde ilk defa bir okulun eğitim kalitesinin düşüklüğü yüzünden kapatıldığını belirterek, "Bu okulun akreditasyonu geçen yıl aralık ayında tarafımızca yenilenmişti. Eskiden akreditasyonu veren komisyonumuzun 3'te 2'sini memurlar oluştururken, şimdi komisyonda en iyi eğitim veren okulların müdürleri, üniversite öğretim görevlileri ve aile komitelerinin temsilcileri bulunuyor" dedi. Yenilen komisyonun da ilk iş olarak Moskova'daki okulların kalitesini denetlemeye başladığını kaydeden Kalina, "Komisyon çok sayıda okulda eğitim seviyesinin iyi olduğunu, bazı okullarda da eksiklik tespit etti. Ancak orta öğrenim verilen 874 nolu okulun akreditasyonunu, eğitim standartlarına uymadığı gerekçesiyle iptal etti" diye konuştu. Kararın öğrencilere yapılan bazı testler sonucu alındığını ve 9. sınıf öğrencileri arasında yapılan matematik sınavını öğrencilerin yüzde 54'ünün geçemediğini kaydeden Kalina, "Öğrencilerin yüzde 64'ü Rus diliyle ilgili sınavdan geçer not alamazken, İngilizce sınavından ise yüzde 70 oranında öğrenci başarısız oldu. Komisyon üyeleri olası bir tesadüfün önüne geçmek için öğretmenlerin itirazına rağmen sınavı tekrarladılar. Ancak sonuçlarda bir değişiklik olmadı" dedi. Kalina, eğitim seviyesinin düşüklüğüne gerekçe olarak, okul yönetimin idare kabiliyetlerini kaybetmesini, okul içinde eğitim seviyesinin denetiminin yapılmamasını, öğretmenlerin yetersiz olmasını ve öğretmenlerin çok sık değiştirilmesini gösterdi. Sobyanin, kapatılan okuldaki öğrencilerin başkentteki diğer okullara dağıtılacağını belirterek, benzer durumun yaşanmasını önlemek için Moskova'daki okulların bundan sonra çok daha ciddi denetim altında tutulacağını kaydetti. 24 Ocak 2011 http://www.cumhuriyet.com.tr/?kn=8&hn=211084

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder