Translate

24 Ocak 2011 Pazartesi

Rolu ağır geldi, psikolojisi bozuldu

Rolu ağır geldi, psikolojisi bozuldu Türkiye, Öyle Bir Geçer Zaman Ki dizisinin minik oyuncusu Osman'ı konuşuyor. 10:21 24 Ocak 2011 6 yaşında şöhreti yakalayan Emir Berke Zincidi'nin ise çekimlerde "Setin en iyisi benim. Herkes beni beğeniyor" dediği iddia ediliyor... Oyle Bir Geçer Zaman Ki dizisinde Osman karakteriyle tüm Türkiye'yi göz yaşına boğan 6 yaşındaki Emir Berke Zincidi'nin küçük yaşta yakaladığı şöhret bünyesine ağır geldi. Bölüm başına 2 bin TL alan Zincidi'nin sette ruhsal sıkıntılar yaşamaya başladığı öne sürüldü. 200 kişi arasından seçilen ve sette iki oyuncu koçu ve bir pedagogu bulunan küçük şöhretin, psikolojik destek almaya başladığı da iddia edildi. OSMAN ÖLECEK Mİ? Video'yu izleyemiyorsanız tıklayın 'Rolümü çok güzel oynuyorum' Rol için hüngür hüngür ağlatılıp, çığlık attırılan ve setteki karmaşanın içinde kalan Zincidi, "Bu setin en iyi oyuncusu benim. Herkes beni çok beğeniyor. Ben rolümü çok güzel oynuyorum. Mimiklerimi iyi kullanıyorum" diye bağırıp travmalar geçirdiği belirtildi. Zincidi'nin setteki davranışlarından zaman zaman diğer oyuncuların da rahatsızlık duyduğu öğrenildi. Ali Kaptan'ı canlandıran Erkan Petekkaya, oğlu Can'a etkilenmemesi için diziyi izlettirmediğini açıklamıştı. Oğlunu iki kere sete götürdüğünü anlatan Petekkaya, "Diziyi izlettirmiyorum. Sadece fragmanlarda görüyor. Çocuğumun beni öyle izlemesini istemiyorum. Çok etkileniyor çünkü" dedi. Gelişimini olumsuz etkiler Aile, İlişki ve Evlilik Danışmanı Psikolog Serhat Yabancı bu konudaki görüşlerini açıkladı. Çocukların gerçeği ve oyunu ayırt etmeleri için ancak belli bir olgunluğa erişmeleri gerektiğini anlatan Yabancı şöyle konuştu: "Çocuk okulla tanışmadan önce keyifli, eğlenceli, popülerlik katan ve para kazandıran başka bir alan ile tanışırsa okulu sevmesi ve başarılı olması riske girer. Küçük çocukların saatler süren çekimlerde yer alması, hem fiziken, hem zihnen sağlıklı değil. Gelişimlerini olumsuz etkiler. Bu nedenle çocuklara verilen roller, çocuğun yaşı ve gelişim özelliklerine uygun olmalı. Zorlamalı ağlama sahneleri, yetenek gerektiren figürler çocuğun özgüvenini gereksiz şekilde düşürmeye ve pohpohlamaya neden olur. Oyuncunun da yaş sının olmalı Aile içi şiddetin yaşandığı bir dizide çocuğun gelişiminin olumsuz etkilendiğini söyleyen Psikolog Serhat Yabancı "Bu tip filmlerde 7 yaş sınırı hem izleyicide hem oyuncuda uygulanmalı" ctedi. Gerçeğin film ile arasındaki sınnn çocuk için daha ince olduğuna dikfcrt çeken Ycitana, "Çocukta, topluma ve hayata karşı bir güvensizlik, baba modeline güven duymamak, anne bağımlılığının oluşması yatana düşmanlığı gibi olumsuz temalar oluşur şeklinde konuştu. Çocuk için sosyal travma Osman'ın bu dizide çocukluk saflığı ve samimiyeti kullandığını ifade eden Yabancı sözlerini şöyle sürdürdü: "Çocuk izleyiciler açısından da bu dummu yaşama senaryoları oluşup gereksiz kaygıların oluşmasına neden ola-bılmektedir. Oysa bu yaştaki çocuklar, oyun eğlence, yetenek gelişimleri ile ilgili çalışmalan izlemeli ve dâhil olmalıdır. 6'lı yaşlardakiço-cukların böyle bir dizide olması veya izlemesi bir sosyal travmadır

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder