Translate

10 Haziran 2011 Cuma

Töre vicdanı da delik deşik etti

10 Haziran 2011 Cuma - Akşam ANA SAYFA Töre vicdanı da delik deşik etti 'Töre' cinayetinin akılalmaz detayları... Aile üyeleri Hatice'nin ölüm kararını vermek için Fransa'dan gelmiş. Ağabey kardeşini katletmemek için intihar girişiminde bile bulunmuş ama galip gelen töre olmuş Vakkas ARSLAN / MERSİN Mersin'de 'sevdiği erkeğe kaçtı' diye aile meclisi kararıyla öldürülen Hatice Fırat'la (19) ilgili iddianame tamamlandı. Detaylar tüyler ürpertici... Savcılığın hazırladığı 450 sayfalık rapor töre gerekçeli kadın katlinin acı tablosunu gözler önüne serdi: - Karar öncesi aile fertlerinin bir kısmı Muş'tan bir kısmı ise Fransa'dan geldi. - Aile büyükleri evin bir odasında toplanıp kapıyı kilitledikten sonra saatler süren konuşmanın ardından dağıldılar. - Odada yalnız kalan anne ve baba ise aynı gece uzun süre ağladı. - Amca Mahmut Fırat kardeşlere 'Böyle bir kız kardeşiniz yok. Kötü bir adamın eline düşmüşse onu öldürün' dedi. - Hatice'yi öldürmekle görevlendirilen ağabeyi Mahsun Fırat cinayeti işlememek için kendini bıçaklayarak intihar girişiminde bulundu. - Ağabey aile büyüklerine 'Bulursam eve getireyim, yazık. Öldürmeyelim' dedi ancak Fransa'dan gelen amcası Abdulcelil Fırat 'Eğer bulur da öldürmezseniz benimle konuşmayın' dedi. - Anne Sakine Fırat ifadesinde 'Böyle bir durumda küçükler konuşmaz ve büyüklerin aldığı karara herkes uyar' dedi. 41 BIÇAĞA SES ÇIKARMADI Hatice'yi 41 yerinden bıçaklayan zanlı Mahsun Fırat'ın ifadesi kan donduracak cinsten: 'Arkadaşıma 'ben bacımı öldüreceğim, sen git' dedim. O gitti. Bacımın elinden tutarak sulama kanalına götürdüm. Kardeşim öleceğini bile bile ses çıkarmadı. İlk olarak bacımın sol karın boşluğuna 2 kez sapladım. Bacım yere düştü. Sol ayağımla başına bastım ve sağ elimdeki bıçağı beline 6-7 kez sapladım. Daha sonra eğildim ve 2 kez boynun arka kısmına sapladım. Bacım yüzüstü yerde yatıyordu. Çırpınmaya başladı. Ancak kesinlikle herhangi bir şekilde bağırmadı. Ben yanından ayrılırken ölüp ölmediğini bilmiyorum.' CENAZESİNİ KADINLAR KALDIRMIŞTI Sahip çıkılmayan Hatice Fırat'ın cenazesi de mahalleli kadınlar tarafından morgdan alınıp toprağa verilmişti. Kadınlar, zılgıtlarla 'Kimsenin namusu olmayacağız', 'Kadın cinayetlerine son', 'Kadına uzanan eller kırılsın' sloganları atmıştı. Mersin 1. Ağır Ceza Mahkemesi'nde görülecek olan davada 9'u tutuklu, 4'ü tutuksuz 13 zanlı 'Fikir ve eylem birliği içinde hareket ederek töre saikiyle tasarlayarak insan öldürme' suçundan yargılanacak. http://www.aksam.com.tr/tore-vicdani-da-delik-desik-etti--46753h.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder