Translate

14 Ağustos 2011 Pazar

MEB’den hayırseverlere “Lütfen okul yaptırın”

14/08/2011 - 19:08:55 MEB’den hayırseverlere “Lütfen okul yaptırın” Okul öncesi eğitimin 2013 yılından itibaren tüm Türkiye’de zorunlu olmasını kararlaştıran MEB, bu alandaki en büyük sorunlardan biri olan fiziki mekan sıkıntısının aşılması için hayırseverlere “okul yaptırın” çağrısında bulundu. Müdürlerle toplantı yaptı Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürü Funda Kocabıyık, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında uygulamaya yeni başlayacak İzmir, Tekirdağ, Ordu, Konya, Erzurum, Iğdır, Zonguldak, Kastamonu, Kayseri, Ankara, Diyarbakır, Bursa, Kahramanmaraş ve Adana’nın Milli Eğitim müdürleri, eğitim müfettişleri başkanları ve sorumlu şube müdürleriyle video konferans yöntemiyle toplantı yaptı. Uygulamanın başarılı olabilmesi için dikkat edilmesi gereken konuları dile getiren Kocabıyık, en büyük sorunlardan birinin fiziki mekan yetersizliği olduğunu belirterek, atıl durumda olan bütün kamu kurum binaları ile kapalı okulların tadilatının yapılarak okul öncesi kurumlarına dönüştürülmesi için genelge yayımladıklarını anımsattı. Kocabıyık, bu sorunun aşılabilmesi için hayırseverlerin de de desteğinin alınması gerektiğini söyledi. Milli eğitim müdürlerinden, hayırseverlerin nakdi yardım yerine anaokulu yaptırmaya teşvik edilmelerini isteyen Kocabıyık, belediyelere, sivil toplum kuruluşlarına ve müteşebbislere de okul öncesi eğitim kurumu yapmaları çağrısında bulundu. Kocabıyık, “Fiziki mekan yetersizliği olduğu için özellikle hayırseverlerimizden, sivil toplum kuruluşlarından okul yaptırmalarını rica ediyoruz” dedi. Başarı oranı yüzde 67 Bu eğitimin uygulandığı illerde yüzde 67’yi yakaladıklarını belirten Kocabıyık, sözlerine şöyle devam etti: “Ö-zellikle evde oturan anneler ’Çocuğuma ben bakarım’ diyor. Maddi olanakları yetersiz olanlar bile öyle. Bu yüzden yüzde 100’ü bulamıyoruz.” http://www.yg.yenicaggazetesi.com.tr/habergoster.php?haber=54653

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder