Translate

25 Eylül 2011 Pazar

Sahibinden satılık okul!

Sahibinden satılık okul! 23 Eylül 2011 Eğitim Sen, Milli Eğitim Bakanlığı'nın okulları 49 yıllığına kiraya verebileceği düzenlemeye tepki gösterdi. Eğitim ve Bilim Emekçileri Sendikası (Eğitim Sen) Milli Eğitim Bakanlığı'nın yeni yapılan düzenlemelerle okul ve eğitim tesislerini kiraya verebileceğini söyledi. 652 sayılı Milli Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname'nin (KHK), okulların yine aynı amaçla kullanılmak kaydıyla kiralanabilmesine imkan sağlayan maddeler içerdiğini söyleyen Eğitim Sen, bir açıklama yaparak konuya dikkat çekti. Millî Eğitim Bakanlığının yeniden yapılandırılması Bakanlar Kurulu'nca 25 Ağustos 2011 tarihinde kararlaştırılmıştı. 652 sayılı KHK 14 Eylül günü Resmi Gazete'de yayınlanarak yürürlüğe girdi. Açıklamada yeni düzenlemenin, devletin kamu okullarını şirketlere devredeceği anlamına geldiği vurgulandı ve "okullar, eğitim yerleşkeleri gibi eğitim tesisi olarak ifade edilebilecek yerlerin yapımı, eğitim-öğretim hizmetleri dışındaki bütün hizmetlerin ve ticari alanların işletilmesi, gerçekleştirilecek sözleşme ile tek bir özel şirkete 49 yıla kadar kiraya verilebilecek, dolayısıyla eğitim hizmeti şirketlere devredilebilecektir" denildi. http://www.birgun.net/edus_index.php?news_code=1316783552&day=23&month=09&year=2011

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder