Translate

9 Kasım 2012 Cuma

'Ev ödevlerinin okulda yapılması daha faydalı'

'Ev ödevlerinin okulda yapılması daha faydalı'

Türkiye’de ilkokuldan ünivesiteye dek verilen ev ödevleri öğrenciler tarafından benimsenmiyor. Eğitimciler ise ev ödevlerinin çoçukların oyun alanlarını daralttığını belirterek, çoçuklara daha fazla zaman kazandırmak için bu ödevlerin okullarda oluşturulacak etüd gibi saatlerde yapılması gerektiğini belirtiyor. Veliler ise bu ödevlerin okulda yapılmasının çoçuklarına fayda sağlayacağını ifade ederek çoçuklarına daha çok zaman kalması gerektiğini vurguluyorlar.



Cumhuriyet- İlköğretimden başlayarak üniversiteye kadar öğrencilere verilen “çok ödev” veli ve öğretmenler tarafından benimsenmiyor.Eğitim Sen İstanbul 5 nolu Şube Başkanı Mehmet Aydoğan eğitim sisteminin baştan sona bir revizyona ihtiyacı olduğunu belirterek, Çocuklara okuldan sonra bir oyun zamanının kalması lazım. Türkiyede ikili öğretim yaygın olduğu için oyun alanları oyun zamanları çocuklara kalmıyor. Oyunlar çoçukların kişilik ve sosyal gelişimine çok daha katkı sağlamaktadır. Aslında çocukların ev ödevlerinden ziyade okul dışında oyunlara zaman ayırması gerekir o yüzden ev ödevlerinin kaldırılması gerekiyor” dedi.
Türkiyede sınava dayalı bir sistemin olduğunu, bu sistemle birlikte tekrara dayalı ve bir sonraki derse hazrlık için ev ödevleri verildiğini kaydeden Aydoğan, “Bunların üstüne performans ve proje ödevleri ekleniyor. Çocuklar çoçukluğunu yaşayamadan öğrencilik hayatı bitiyor” diye konuştu.  Proje, performans ve ev ödevlerinin son zamanlarda daha çok araştırma ödevleri şeklinde olduğunu kaydeden Aydoğan, “Bunun içinde internet ve bilgisayar gerekiyor. Her evde de internet ve bilgisayar olmadığı için bu durum adaletsizliğede yol açıyor” değerlendirmesi yaptı. Aydoğan, bu tür etkinliklerin o çoçuğun bilgi, davranış, kişilik ve psikolojik gelişimine katkı sağlanması amacıyla okulda yapılmasının doğru olduğunu vurguladı. Eğitim İş İstanbul 1 nolu Şube Başkanı Erkan Aksoy  ev ödevlerinin gerekli olduğunu, çünkü okulda öğrenileni terkar etmek gerektiğini söyledi. Aksoy, “Ev ödevleriyle çoçuğun geri kalan zamanını almamak gerektiği düşüncesindeyiz. Bunun yerine etüd veya kurs gibi uygulamaler gerçekleştirilebilir. Öğrenciler ödevlerini, projelerini burada yapabilir. Bu durum çoçuğun gelişimi açsından daha faydalıdır. Bu durum ataması yapılmayan 400 bin öğretmenin istihdamınada faydalı olur. Ders saati fazlalaşacağı için ataması yapılmayan öğretmenlerin oraya katılması sağlanabilir” diye konuştu.
 Veliler ne diyor?
Veli Kadir Yalçın: İlköğretimdeki öğrencilere verilen ev ödevlerinin çoğu veli tarafından yapılabilir ağırlıkta. Eğitimin öğretmenlerin ve eğitimcilerin işi olduğunu düşünüyor ve derslerin birinin veya birkaçının etüde ayrılarak ödevlerin yaptırılması gerektiğine inanıyorum. Birçok velinin de aynı görüşte olduğunu biliyorum. Bu konunun değerlendirilmesini istiyorum”
Veli Mehmet K: Ev ödevleri okulda gördüğü derseleri unutmamak için gerekli. Faküt bu yoğunlukta değil.Elbette ev ödevleri olmalı ancak bunlar abartılmamalı. Bazen bu konuda çocuklara çok yük düşüyor. Bunun sonucunda çoçuğumuz dersten soguyor ve oyun oynuyacak zamanı kalmıyor. Sonuçta bunlar çocuk, öğrenciyken çocukluğunuda yaşaması gerekiyor. Bu ödevlerin okulda yapılması başarı açısından da öğrencilere daha fazla fayda sağlar diye düşünüyorum.”
Fransa Cumhurbaşkanı François Hollande eğitim reformu paketi çerçevesinde ev ödevlerini öğrenciler arasında adaletsizliğe neden olduğu gerekçesiyle yasaklamaya hazırlanıyor.
9 Kasım 2012

 http://www.cumhuriyet.com.tr/?hn=377426

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder