Translate

5 Ocak 2013 Cumartesi

Eğitimde gelinen son nokta

Eğitimde gelinen son nokta

Anaokulunda kaçak Kuranıkerim dersi verilirken lisede derse giren imam namazları işaretlemek için boyama kâğıdı dağıttı.


Cumhuriyet/Ankara/İskenderun- Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), birçok anaokulunda kaçak Kuran dersi verilmesine göz yumuyor. Bakanlık onayı ile eğitim öğretim veren Bolu’daki Özel Lale Bahçesi Anaokulu’nda 3-5 yaş arasındaki çocuklara kaçak Kuranıkerim dersi verildiği öğrenildi. Her gün ayet ezberletilen, velilerine “evde de ezber çalışması talimatını” veren anaokul öğretmenlerinin, öğrencilerin Arapça harf öğrenimi konusunda motivasyonunu artırmak için Kuranıkerim pastası kestikleri belirtildi.

Kuran kurslarına kayıt yaşının düşmesiyle ilgili tartışmalar sürerken MEB özel anaokullarında kaçak olarak Kuran dersi verilmesine göz yumuyor. Bolu’da MEB onayıyla 3-5 yaş çocuklarına anaokulu eğitim öğretim hizmeti veren Özel Lale Bahçesi Anaokulu’nda öğrencilere kaçak olarak Kuran dersi verildiği öğrenildi. Eğitim-Sen’in aktardığı bilgiye göre, anaokulu öğretmeni ile öğrenci velileri arasında öğrencilerin defterleri üzerinde ayetlerin ezberlenmesine ilişkin bir iletişim kuruldu. Öğretmenlerin öğrenci defterlerine “derste ayetlerin kaç kez tekrarlandığını, evde kaç kez tekrarlanması gerektiğini” not aldı. Veliler de her gün yazılan notlara yanıt vererek ayet ve Arapça harf öğrenmeye talimatların yerine getirildiğini yazdı.

Özel Lale Bahçesi Anaokulu öğretmeni, bir öğrencinin defteri üzerinden velisine her gün “Allahümme İnna Nesteinüke duasından 2 ayet yaptık. 3 defa tekrarlatalım”, “5 defa tekrar ettik, 3 defa tekrar ettirelim” gibi notlar iletti. Öğrenci velisinin her gün “Hocam hafta sonu hırçındı, 2 kez okuyabildik”, “Ben bilmiyorum diyor, okumuyor. Çok zorlarsam hiç okutamadım diye zorlamadım” gibi yanıtlar verdi.

Öğrenci defterinde veli öğretmene, “Hocam dersimizi yaptık. Harf öğrenmeye yaklaşımını bana bildirirseniz sevinirim. Hayırlı günler” notunu iletti. Öğretmenin ertesi gün verdiği yanıttaki “4 ayet yaptık, evde 4 defa tekrar ettirelim. Arkadaşlarına Kuranıkerim pastası kestiğimi görünce isteği arttı” ifadeleri dikkat çekti.


Namaz ağacı

İskenderun’da bir lisede din kültürü ve ahlak bilgisi dersine giren bir imamın, öğrencilerine “Aylık Namaz Ağacı” adlı boyama kâğıdı dağıtıp kıldıkları her namaz için bir ağaç yaprağını boyamaslarını istediği belirtildi. Veliler, öğrencilerin baskı altına alındığını belirterek duruma isyan etti. İl Milli Eğitim Müdürlüğü, kaymakamlığın talimatı üzerine inceleme başlattı.

İskenderun Ticaret ve Sanayi Ortaokulu’nda din kültürü ve ahlak bilgisi dersine giren İmam R.Ç. öğrencilerine “Aylık Namaz Ağacı” adlı boyama kâğıdı dağıtıp kıldıkları her namaz için bir ağaç yaprağını boyamasını istedi. İsminin açıklanmasını istemeyen öğrenci velileri duruma tepki göstererek “Bu yolla çocuklar baskı altına alınıyor, namaz kılmaya zorlanıyor. Zorla ibadet olur mu? Herkes ibadetinde özgürdür. İbadetin için yalnızca Allah’a hesap verirsin. İbadet bir şov haline dönüştürülüyor. Böyle bir uygulamayı kabul etmemiz mümkün değil. Yetkililer hemen harekete geçerek buna bir son vermeli” dedi.
Eğitim-Sen İskenderun Şube Başkanı Coşkun Selçuk da hükümetin, eğitimi dinselleştirme planı çerçevesinde 4+4+4 sistemine geçildiğini, zorunlu din eğitiminin yanında dini içerikli seçmeli dersler konulduğunu anımsatarak AKP Muğla Milletvekili Ali Boğa’nın “Tüm okulları imam hatibe dönüştürme şansı yakaladık” sözlerine dikkat çekti.

Selçuk, “Böyle bir uygulama kabul edilemez. Eğitimi, öğretmenler yapar. Dini eğitim alanların, imam-hatipli olanların eğitim vermesi mümkün değildir. Bir kişinin bir konuyu bilmesi, onun eğitim verebileceği anlamına gelmez. Bir konuyu bilmekle, eğitmek ve öğretmek farklı şeylerdir. Eğitmek, eğitimcinin işidir. Hükümet eğitim-öğretimdeki yaklaşımıyla ehil olmayanları, imamları eğitim alanlarına doldurmaktadır. Din eğitimi zorunlu olmaktan çıkarılmalıdır. Eğitimde bütün dinlere, inançlara eşit yaklaşılması gerekmektedir” dedi. İl Milli Eğitim Müdürlüğü, kaymakamlığın talimatı üzerine inceleme başlattı. Soruşturma açılıp açılmayacağı ise incelemenin ardından belirlenecek.

    
5 Ocak 2013

 http://www.cumhuriyet.com.tr/?hn=390454&kn=22&ka=4&kb=22

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder