Translate

28 Şubat 2013 Perşembe

Matematiği oyunla öğreten proje

Matematiği oyunla öğreten proje

A.A.
28 Şubat 2013
Matematiği oyunla öğreten proje

Kastamonu'nun Doğanyurt ilçesinde bilgisayar öğretmeni “özel” geliştirdiği mobil eğitim yazılımıyla, her öğrenciye alınan akıllı telefonları kullanarak sanal ortamda hicaz demiryolunu inşa etme oyunuyla matematik öğretiyor.

Mobil eğitim projesi kapsamında geliştirilen yazılımda oran orantı konusu başta olmak üzere yaş, hız, hacim ve ağırlık problemleri gibi konular yer alıyor.
Proje kapsamında Doğanyurt Lisesi 11. sınıf öğrencileri, dağıtılan cep telefonlarına yükledikleri mobil eğitim yazılımı sayesinde okula gelip giderken, akşamüstü evde otururken, tatil günlerinde ve diğer boş zamanlarında uzaktan erişimle öğretmenleri ve arkadaşlarıyla bilgi alışverişinde bulunarak matematik çalışabiliyor.
Matematik faaliyetlerinin oyun olarak tasarlandığı proje ile mobil öğrenme uygulamalarının Türkiye'deki işlevselliğinin test edilmesi amaçlanıyor.

Projenin mimarı bilgisayar öğretmeni

Projenin mimarı bilgisayar öğretmeni Hasan Kemikli, mobil öğrenmenin dünyada olduğu gibi Türkiye'de uygulanıp sonuçlarının değerlendirilmesi gerektiğini söyledi.

Kemikli, hazırlık aşaması 4 ay süren projeyi Karadeniz Teknik Üniversitesi'nin (KTÜ) finanse ettiğini belirterek, şöyle konuştu: “Telefonları satın aldı, sim kartları temin etti, internet bağlantılarını sağladı. Biz de öğrencilerimizle beraber bu çalışmayı yaptık. Telefonları öğrencilerimize verdik. Öğrencilerimiz ders harici zamanlarda, dersi etkilemeyecek şekilde serviste giderken, sabah evlerinden gelirken, akşam evde otururken, yemek yerken öğrenme ortamına dahil olarak hem arkadaşlarıyla hem de matematik ve bilgisayar öğretmenleriyle iletişim kurarak, soruların çözümüne yönelik bilgi alışverişinde bulundular. Bu şekilde eğitimi her yere taşımış olduk. Eğitim sadece okulda değil her yerde diyebiliriz. Projenin maliyeti 20 bin lira tutarında oldu. Tabi maliyetin en büyük bölümü telefonları satın almak. Çünkü yeni telefonlar alındı. Onun haricinde sim kartların bir aylık kullanımı, internet bağlantılarının kullanımı ve bir de yazılım masrafımız oldu. Çünkü kendi hazırladığımız programı kullandık.”

Hicaz Demiryolu sanal ortamda inşa ediliyor

Projede Hicaz Demiryolu'nun konu alındığını belirten Kemikli, “2. Abdulhamit Han'ın en büyük projelerinden birisi olan Hicaz Demiryolu, 1900-1908 tarihleri arasında inşa edilmiş ve 1916 yılına kadar kullanılmıştır. Osmanlı'nın son dönemlerinde çıkan karışıklıklardan sonra İngilizler tarafından tahrip edilmiş ve kullanılamaz hale getirilmiştir. Biz bu demiryolu hattını sanal olarak yeniden inşa ediyoruz” diye konuştu.

Kemikli, mobil eğitim yazılımında soruların tamamını çözen öğrencilerin sanal olarak Hicaz Demiryolu'nu inşa ettiğini vurguladı.

Öğrencilerin soruları İstanbul İstasyonu'ndan çözmeye başladığını dile getiren Kemikli, şöyle devam etti: “İstanbul'dan başlayıp her bir istasyonu ilerleyebilmek için öğrencinin karşısına soru geliyor. Öğrenci eğer soruyu yapabilirse kullandığı tren bir sonraki istasyona gidebiliyor. Eğer soruyu bilemezse bir sonraki istasyona gidemiyor. Bu şekilde öğrenciler arası bir rekabet ortamı da oluşturarak öğrencilerin birbirleriyle yarışmasını ve öğrenme ortamının devamlılığını sağlamış olduk. Bu şekilde sanal Hicaz Demiryolu'nu bitirdiklerinde oyunu bitirmiş oluyorlar.”

Öğrencilerin değerlendirmesi

Doğanyurt Lisesi 11. sınıf öğrencisi Cengiz Uludüz (17), projenin kendisi için çok faydalı olduğunu bildirdi.

Projenin okul dışındayken eğitimle buluşmalarını sağladığını belirten Uludüz, “Servisteyken, evde otururken, sorularımızı cevaplayıp derslerimizi öğrenme fırsatımız oldu. Evdeyken öğretmenimize soru sorabildik, cevap alabildik. Mobil öğrenme projesinin ilk defa Doğanyurt'ta olması bizim için faydalı oldu. Ufak tefek pürüzlerimiz oldu hat çekmemesi gibi ama hallettik. Bizim için olumlu ve faydalı bir proje oldu” şeklinde konuştu.

Mobil öğrenme uygulanmasını çok beğendiğini söyleyen öğrencilerden Dilek Yılmaz da (17), “Derste, ders dışında, teneffüste, bunaldığımız vakitlerde, serviste ya da akşamüstü boş kaldığımız zamanlarda vaktimizi değerlendiriyoruz. Bilmediğimiz sorular oluyor. Hepimizin soruları aynı değil, takıldığımız yerler oluyor. Problemi arkadaşımıza sorabiliyoruz. Öğretmenimize yönelebiliyoruz. Bu projenin devamını bekliyoruz” diye konuştu.

Okul çıkışı evine gelen Engin Şentürk ise (17), “Şimdi servisle okuldan geldim. Birkaç soruyu çözdüm. Sorulara evde devam etmem gerekiyor. Arkadaşlarım da aynı anda çözüyorlar. Arkadaşlarım benden önce soruları çözerse puanım eksiliyor. Öğretmenime şimdi soru soracağım” diye kaydetti.

 http://www.hurriyet.com.tr/teknoloji/22696958.asp

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder