Translate

29 Mart 2013 Cuma

Bingöl’de 571 öğrenci açık liseli oldu

Bingöl’de 571 öğrenci açık liseli oldu

AA
29 Mart 2013
Bingöl’de 571 öğrenci açık liseli oldu

Bingöl’de eğitimlerine ara vererek liseye kayıt yaptırmayan 571 öğrenci, Milli Eğitim Müdürlüğü’nce ikna edilerek açık liseye kayıtları yapıldı.

Zorunlu eğitimin 12 yıla çıkarılmasına rağmen Bingöl’de 2012-2013 eğitim öğretim yılında 590 öğrencinin liseye kayıt yaptırmadığı tespit edildi. Bunun üzerine harekete geçen İl Milli Eğitim Müdürlüğü, 8’inci sınıfı bitirip liseye devam etmeyen öğrencileri eğitime kazandırmak için çalışma başlattı.
Okula devam etmeyen öğrencilerin tespit edilmesi ve uygun bir liseye kayıtlarının yapılması için çalışan ekipler, önce mektupla öğrencilere ulaşmaya çalıştı. Öğrenci velilerine mektup gönderilmesiyle 332 öğrenci ekim döneminde okula kazandırıldı. Kalan 258 öğrenciden bazılarının adreslerine gidilerek yüz yüze görüşüldü bazılarına da telefonla ulaşıldı.
Bazı öğrencilerin maddi imkansızlıklar nedeniyle liseye devam etmediklerinin öğrenilmesi üzerine de Milli Eğitim Müdürlüğü, kayıt parasını karşılayarak 239 öğrencinin daha açık öğretim lisesine kayıt yaptırmalarını sağladı.
Kayıt yaptırmayan 19 öğrenciden 3’ünün yurt dışında, 4’ünün il dışına nakil yaptırdığı tespit edilirken 12 öğrenciye ise ulaşılamadı.
Kayıt parası Milli Eğitim Müdürlüğü’nden
İl Milli Eğitim Müdürü Yakup Sarı, çalışmaları sonucunda 8’inci sınıfı bitirip 9’uncu sınıfa kayıt yaptırmayan 571 öğrenciyi ikna ederek açık liseye devam etmelerinin sağlandığını söyledi.
Bingöl’de 2011-2012 eğitim öğretim yılında 8’inci sınıftan mezun olan ve herhangi bir orta öğretim kurumuna kayıt yaptırmayan öğrencilerin açık öğretim lisesine kayıt yaptırmalarını sağlamak için okul müdürleriyle toplantı yaptıklarını anlatan Sarı, şöyle devam etti:
“Arkadaşlarımız, okul müdürlüklerinden öğrencilerin iletişim adreslerine ulaşarak velileriyle görüştü. Görüşmeler sonunda il geneline kayıt yaptırmayan 590 öğrenciden, 332’si ekim döneminde açık öğretim lisesine kayıt yaptı. Kalan 258 öğrenciden 239’u gerek mektupla gerek telefon gerekse yüz yüze görüşmeyle ikna edildi. Kayıt parası karşılanan öğrencilerin kayıtları yapıldı. Ulaşılamayan 19 öğrenci var. Onlara da farklı nedenlerden dolayı ulaşamadık. Hiç kimsenin eğitim öğretim hakkından mahrum kalmaması için çaba gösteriyoruz.”
Devamsız öğrenciler takipte
Okula devam etmeyen öğrencilere yönelik çalışma yaptıklarını da ifade eden Sarı, “Devamsızlık yapan öğrencilerimizin velileriyle görüşme yapıyoruz. Çocuğun okula devam etmesi için uygun koşulları oluşturmaya gayret ediyoruz. Rehberlik uzmanlarımız ise öğrencilerin okula devam etmemelerinin nedenleri üzerine değerlendirme yapıyor. Gençlerimizin eğitimlerini tamamlamaları için hiçbir fedakarlıktan kaçınmıyoruz. Çünkü eğitim öğretim herkesin hakkıdır. Biz bu hakkı kullanmalarına vesile olmaya çalışıyoruz” dedi.
Öğrencilerin açık öğretim lisesine kayıt yaptırmasında velilere gönderilen mektubun çok etkili olduğunu belirten Sarı, 2013-2014 eğitim öğretim döneminde ise kayıtların sistem tarafından otomatik yapılacağını hatırlattı.
Amaçlarının 12 yıllık kesintisiz eğitimden dolayı çeşitli nedenlerle okula gitmeyen bir tek öğrencinin kalmaması ve herkesin okuması olduğunu ifade eden Sarı, eğitim seviyesini yükseltmek, çocuğa iyi bir gelecek hazırlamak için çocuğun okula devam etmesinin sağlanması gerektiğini söyledi. İyi bir geleceğin ancak okumaktan geçtiğini anlatan Sarı, iyi bir nesil ve güzel bir gelecek için çocuğun eğitimden uzak tutulmaması gerektiğini sözlerine ekledi.

 http://www.hurriyet.com.tr/egitim/22925306.asp

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder