Translate

22 Nisan 2013 Pazartesi

Daha tartışılır hale gelecekler

Daha tartışılır hale gelecekler

MEB'in ders kitapları inceleme birimini kapatması tartışmalara neden oldu.


Cumhuriyet/Ankara Bürosu- Ders kitaplarını i­nceleme birimini kapatarak panel sistemine geçen ve kurul olarak kitap inceleme işine son veren Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı’ndan kitap inceleme işinde görevlendirilmek üzere öğretmen talep etti. Bakanlık 196 öğretmeni geçici olarak görevlendirdi.
Eğitim Sen Basın Sekreteri Tuğrul Culfa, “Henüz incelenmemiş yaklaşık 170 kitabı değerlendirmek için çok övdükleri panel sisteminden vazgeçtiler. Kitapların bireysel olarak incelenmesini isteyen MEB, 170 kitabı kurul halinde inceletecek” dedi.
Panel sistemine göre kitaplar komisyon olarak değil, bireysel olarak incelenecek ve karara bağlanacaktı. Eğitim Sen’den edinilen bilgiye göre, komisyon olarak kitap inceleme işine son veren Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, 26 Şubat tarihinde Milli Eğitim Bakanlığı’ndan kitap inceleme işinde görevlendirmek üzere personel istedi. Bakanlık da 37’si açık öğretim ortaokulları ve liselerinden olmak üzere Ankara’nın çeşitli okullarında görevli 196 öğretmeni, 2 aylık geçici görevlendirmeyle Talim ve Terbiye Kurulu emrine verdi.

Ders kitapları kime emanet?
Eğitim Sen Basın Yayın Sekreteri Tuğrul Culfa şunları söyledi: “Bu liste, ders kitaplarını eğitim öğretim açısından incelemeye yeterli olmayan, yeteri kadar uzmanlaşmamış öğretmenlerden oluşuyor. Bu kişilerin inceleyeceği kitaplar zaten tartışmalı durumdaki ders kitaplarını daha da sorgulanır hale getirecek.”
22 Nisan 2013

 http://www.cumhuriyet.com.tr/?hn=412414&kn=22&ka=4&kb=22

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder