Translate

13 Nisan 2013 Cumartesi

Eğitimde yaratıcı çözümleri ortaya koymalıyız

Eğitimde yaratıcı çözümleri ortaya koymalıyız

Şebnem ARAT
13 Nisan 2013
Eğitimde yaratıcı çözümleri ortaya koymalıyız

Eğitim Reformu Girişimi’nin (ERG) düzenlediği, Eğitimde İyi Örnekler Konferansı’nda 1045 başvuru arasından seçilen 110 iyi uygulama paylaşıldı. Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, “Sadece kötüler örnekler konuşuluyor. İyi çalışmalar da var. Bunları yaymalıyız, eğitimde yaratıcı çözümleri ortaya oymalıyız. Kötü haberin kanatları vardır. Ama iyi haberin ayakları bile yoktur” dedi.

2004’ten bu yana 15 bini aşkın katılımcıyla Eğitim Reformu Girişimi’nin düzenlediği Eğitimlerde İyi Örnekler Konferansları bu yıl da Sabancı Üniversitesi’nde eğitimcileri meslektaşlarıyla biraraya getirdi. İyi uygulamaların paylaşılmasının ve yaygınlaştırılmasının amaçlandığı etkinlikte 1045 başvuru arasından 110 iyi örneğe yer verildi. Gün boyunca eğitimciler için alternatif bir öğrenme ortamı sunan konferanslar ve yerel çalışmalar yapıldı. Konferansın açılışından konuşan Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, “Tüm dünyada yeni ilişki biçimleri geliştiriliyor. Toplumlar iyi örnekleri araştırıyor. Ülkemizde de bu yönde bir yönelim başladı. Bu etkinlik giderek zenginleşen bireyleri yeni ve yaratıcı çözümlere teşvik ediyor. Eğitimin paydaşları arasında daha sıkı işbirliklerine kapı aralıyor. Örnek bir öğrenme ortamı oluşturuyor. Aynı ortak amaç için biraraya gelen kişiler için de yeni fırsatlar yaratıyor. İyi örnekler böylelikle yayılıyor. Kötü örnekler daha çok konuşuluyor. Biz, el ele vererek iyileri paylaşarak yaymalıyız. Unutmamak gerekiyor ki; kötü haberin kanatları vardır. Ama iyi haberin ayakları bile yoktur” dedi.
Öğrenme ve öğretme ortamları değişiyor
Bakan Avcı, şöyle devam etti: “Bilgi ve teknoloji çağındayız. Sürekli bir değişim ve dönüşüm yaşanıyor. Bu en çok eğitimi etkiliyor. Eğitimin amacı, süreci, ortamları ve beklentiler değişiyor. Bu nedenle tüm ülkelerin en önemli meselesi eğitim haline geldi. Türkiye son 11 yılda eğitime büyük yatırımlar yaptı. Kız, engelli ve dezavantajlı çocukların eğitimi önceliğimiz oldu. Amacımız yüzde 100 okullaşmayı sağlamak ve nitelikli bir eğitim sunmak. Bu nedenle 12 yıllık zorunlu eğitim, bilişim teknolojilerinin öğrenme süreçlerinde kullanılması gibi çalışmalar yaptık. Öğrenme ve öğretme ortamları değişiyor. Genç nüfusu bilgi ve becerilerle donatmalıyız. Bunun da yolu yeni yaklaşımlara yöntemlere açık olmaktan geçiyor.”
1000’i aşkın katılımcı
Konferansın 10’uncu yılında katılımcılara ‘Öğrenme Süreçlerinde Öğretmen Yaklaşımları’, ‘Kaynaştıma ve Özel Eğitim’, ‘Erken Çocukluk Eğitimi’, ‘Mesleki Eğitim’ gibi birçok alanda iyi uygulama ve materyal örneği sunuldu. 1000’i aşkın katılımcının olduğu konferansta ERG Direktörü Prof. Dr. Üstün Ergüder, bir sivil toplum girişimi olduklarını belirterek, “Eğitimde sadece kötü uygulamalar konuşuluyordu. İyi örnekleri ortaya çıkartmak için çalışıyoruz. Başkaları da bulduğumuz başarılı uygulamaları örnek alsın istiyoruz. Öğretmenlik zor meslek. Üretmek şart. Yenilikçi olmak gerekiyor. Bunun içinde yaratıcı bir ortam oluşturmalıyız. Yaratıcılık yoktan var etmek demek değildir. Elde olanları birleştirerek yeni şeyler ortaya koymaktır” diye konuştu.
Sabancı Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Nihat A. Berker ise etkinlik ile iyi çalışmaların ortaya çıktığını vurgulayarak, “ERG de yaptıklarıyla sivil toplum girişimlerine iyi örnek oluyor” dedi.

 http://www.hurriyet.com.tr/egitim/23035376.asp

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder