Translate

1 Nisan 2013 Pazartesi

Kosovalı gençlere mesleki eğitim

Kosovalı gençlere mesleki eğitim

DHA

1 Nisan 2013

Esnaf İşadamları ve Esnaflar Derneği'nin 10 yıl önce başlattığı Türkiye'de mesleki ara eğitim kurslarında işsiz gençlere eğitim veriliyor. Türk, Arnavut ve Boşnak gençler bir ay boyunca istedikleri sektörde eğitim alıyor.

Yaklaşık 4 yıldan bu yana Türkiye'nin Mersin Mezitli Kaymakamlığı ile devam eden proje çerçevesinde 150'ye yakın genç eğitim gördü. Mersin'den gelen Türk yetkilileri Esnaf Derneği'ni ziyaret ederek, mesleki ara eğitimin bu yıl da devam edeceğini söyledi. Ekonomik açıdan zor günlerin görüldüğü Kosova'da, genç nesil edindikleri mesleklerini uygulamaya koyarak ayakları üzerinde durmaya çalışıyorlar. Son 4 yılda Mersin'in Mezitli Kaymakamlığı ile ortaklaşa düzenlenen faaliyet kapsamında Türk, Arnavut ve Boşnak gençler bir ay boyunca istedikleri sektörde eğitim görüyor. Türkiye'de aldıkları eğitim sertifikalarıyla Kosova'ya dönen gençler, açtıkları işyerleriyle kendi ayakları üzerinde duruyorlar. Kosovalı gençler mesleki ara eğitim kapsamında; kuaför, bilgisayar programcılık, diş teknisyeni, pastacı gibi değişik sektörlerde eğitim görüyor.

 http://www.hurriyet.com.tr/egitim/22940878.asp

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder