Translate

30 Mart 2013 Cumartesi

Şili’de 60’dan fazla öğrenci gözaltında

Şili’de 60’dan fazla öğrenci gözaltında

AA

30 Mart 2013

Şili’nin başkenti Santiago’da eğitim reformu için yapılan gösteri sırasında öğrenciler ile güvenlik güçleri arasında çatışma çıktı.

Güvenlik güçleri, molotof kokteyli fırlatan göstericileri dağıtmak için göz yaşartıcı gaz ve tazyikli su kullandı. Yetkililer, bir polisin yaralandığı çatışmaların ardından 60’dan fazla göstericinin gözaltına alındığını açıkladı.
İçişleri Bakanı Andres Chadwick, öğrencilerin trafiği kestiğini ve kamu mallarına zarar verdiğini belirterek “Bir grup öğrenci, bir kez daha başkent Santiago sokaklarını savaş meydanına çevirdi” dedi.
Öğrenci Birlikleri adına söz alanlar ise hükümeti aşırı güç kullanmakla suçladı.
Dünyanın en büyük bakır üreticisi ve Latin Amerika’nın en güçlü ekonomilerinden biri olan Şili’de öğrenciler, zengin kaynaklardan elde edilen gelirin eğitim başta olmak üzere halkın temel haklarını sağlamak için kullanılmadığını savunuyor.
Şilili öğrenciler, 2011 yılında ülkede daha önce görülmemiş, aylarca süren protestolar yapmıştı. Öğrencilerin eylemlerine 2012’de de devam etmesi üzerine Devlet Başkanı Sebastian Pinera, eğitim sistemine ek kaynak sağlanması için vergi reformu yapmış ancak eğitim ile ilgili sorunlar yine de çözülememişti.

 http://www.hurriyet.com.tr/egitim/22929557.asp

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder