Translate

17 Ocak 2011 Pazartesi

'Bakan Çubukçu, Ağrı'nın Adakent Köyü'ne gitmeli'

'Bakan Çubukçu, Ağrı'nın Adakent Köyü'ne gitmeli' Eğitim-Sen Genel Başkanı Zübeyde Kılıç, Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu'nun, Ağrı'nın Eleşkirt ilçesindeki öğrencilerin okula gidebilmek için karın içinde 16 km yürüdüğüne dair basında yer alan haberlerin "asparagas" olduğunu ifade etti. ANKA Ankara- Eğitim-Sen Genel Başkanı Zübeyde Kılıç, yazılı bir açıklama yaparak, "Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu ve hükümet yetkilileri, eğitimde pembe tablo çizmeye ve halkı kandırmaya devam ederken, ülkenin farklı şehirlerinde eğitim haklarından mahrum bırakılan, kötü koşullarda okumak ya da okullarına ulaşmak için hayatlarını riske atan öğrencilerimizin durumu da günden güne ağırlaşmaktadır" şeklinde konuştu. 'Eğitimdeki eşitsizlikler arttı' Kılıç açıklamasında, "Şov içerikli medyatik programlarla eğitimdeki iyileşmelerden söz etmek, eğitimdeki eşitsizliklerin son dönemde ne denli yoğunlaştığının ve bu eşitsizliklerin yoksullar aleyhine derinleştiği gerçeğinin üstünü örtememektedir" ifadelerine yer vererek, "Anayasa'da yazılı olduğu haliyle bu ülkede herkes için parasız eğitim hakkı mevcuttur ve bunun şartlarını oluşturmak, devletin görevidir. Sorunları çözümsüz bırakarak pembe tablo çizmek, bu gerçeği değiştirmemektedir. Bu gerçeği görmenin yolu, çamurlu mahallelerden, yolların ve köprülerin olmadığı köylerden, halkın gerçek çoğunluğunu oluşturan yoksulların sorunlarıyla yüzleşmekten geçmektedir. Eğitimde gerçek tablo, lüks otellerde verilen konferanslarda değil, Adıyaman'da dün gece ders çalışırken kömür sobasından zehirlenerek hayatını kaybeden iki lise öğrencisi kardeşin okumak için katlandıkları sefalette görülür" şeklinde konuştu. 17 Ocak 2011 http://www.cumhuriyet.com.tr/?hn=209066

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder