Translate

14 Kasım 2012 Çarşamba

2014'te SBS yok

2014'te SBS yok

Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, dershanelerin gelecek yıl kapatılacağı sinyalini verdi.



Cumhuriyet- Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, ortaöğretim sistemiyle ilgili yeni düzenlemeyi bu yılın sonu ya da en geç 2013 başında açıklayacaklarını belirterek, “2013-2014 öğretim yılından itibaren SBS’yi kaldıracağız” dedi. Kavacık’taki Limak Eurasia Oteli’nde dün başlayan “Hayat Boyu Öğrenme Konferansı” öncesinde, eğitim muhabiri ve editörleriyle bir araya gelen Bakan Dinçer, “Seviye belirleme Sınavı (SBS) kalkacak mı?” sorusunu şöyle yanıtladı: “SBS tek başına bir imtihanın kaldırılması meselesi değil, bir bütünün parçası. Birincisi, pek çok gelişmiş ülkede ortaöğretim türü bir veya iki-üç iken bizde çok. İkincisi, üstün zekâlı çocuklar ve normal çocukların, ekonomik durumu daha iyi olan çocukların, birbirinden ayırt edilerek eğitilip eğitilmemesi sorunu var. Üçüncüsü bizim liselerde ders sayımız çok. Dördüncüsü, ders saatleri az olmasına rağmen daha fazla kazanım öngörüyoruz. Beşincisi, ortaöğretimde sınavı kaldırırsak liseye geçen çocukların kabiliyet ve arzularına uygun eğitimi nasıl alacaklarını çözümlememiz gerekiyor. Fen veya Anadolu liselerine gitmeyeceklerse bulundukları okulda bu eğitimi alabilecekler mi? Altıncısı, her şeye rağmen özel okullar var. Bunlar üzerinde çalışıyoruz.”

Başbakan’ın öngördüğü tarih

Bakan Dinçer, dershanelerin kapatılma süreciyle ilgili bir soru üzerine şunları söyledi: “Türkiye’de 3894 dershane var. Son 2.5 yıllık sürede 360 dershane kapandı. Doğrudan SBS’ye yönelik olan dershane sayısı 800 civarında. Bu dershaneler, SBS’yi kaldırdığımız zaman ya başka alanda hizmet vermeye başlayacak ya da piyasadan çıkacaklar. 1000 civarı üniversite hazırlık kursu var. Liseden mezun olmuş, üniversiteye giremediği için kursa giden öğrenci sayısı 240-250 bin arasında. YGS’yi birden çok yaparsak bu öğrenci sayısının azalacağını varsayıyoruz. Öğrenci kursa gitme ihtiyacı hissetmezse pazarda daralma olur.”

Dinçer, Başbakan Tayyip Erdoğan’ın dershanelerin 2013’te kesin olarak kapatılacağını söylediğinin hatırlatılması üzerine, “Başbakan’ın öngördüğü tarih bizim için hedef tarihtir. Başbakan’ın söyledikleri ile benim söylediklerim arasında bir fark yok. Hepsinin kararını yıl sonuna doğru vereceğiz” dedi.

KPSS’de öğretmenlere yönelik 15 alanda soru sorulacağını da belirten Milli Eğitim Bakanı Dinçer,Türkiye’deki okuma-yazma oranlarıyla ilgili bir soruyu da şöyle yanıtladı: “Türkiye’de okuma yazma bilenlerin oranı yüzde 94. Toplam nüfus içinde üniversite mezunu oranı yüzde 5- 5.5, lise mezunu oranı yüzde 28.”
Kürtçe seçen çocuklar

Seçmeli ders olarak Kürtçe seçen çocuk sayısının öğretim yılı başında 25 bin olduğunu belirten Bakan Ömer Dinçer, bu sayının 18 bine düştüğünü de sözlerine ekledi.

Tek tercih
Milli Eğitim Bakanı, “şişirilmiş okul puanlarıyla ilgili bir çalışma olup olmadığı” yönündeki bir soru üzerine, konunun uzmanlarının, yüksek not veren okulların puanlarının bir istatistiki yöntemle normalleşeceği teminatını verdiklerini söyledi. Bakanlık bürokratlarının verdiği bilgiye göre, 2013 SBS’ye girecek öğrenciler, özel ve devlet liseleri için tek tercih listesi oluşturacaklar.
14 Kasım 2012

 http://www.cumhuriyet.com.tr/?hn=378398

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder