Translate

8 Kasım 2012 Perşembe

Dünyanın ilk biyomedikal lisesi Çatalca'da yapılıyor

Dünyanın ilk biyomedikal lisesi Çatalca'da yapılıyor

Çatalca Belediyesi işbirliği ile hayata geçen ve yapımı Alvimedica tarafından tamamlanarak İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağışlanacak olan 'İshak Alaton Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi'nin temeli, 29 Ekim'de atıldı. İshak Alaton Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi, dünyanın ilk ve tek biyomedikal cihaz teknolojileri eğitimini verecek olan lisesi olacak.


İstanbul Haber Servisi- Girişimsel kardiyoloji alanında Türkiye’nin ilk ve tek, dünyanın önde gelen markaları arasında yer alan Alvimedica’dan tüm dünyaya örnek teşkil edecek anlamlı ve önemli bir adım attı. Alvimedica Yönetim Kurulu Başkanı İshak Alaton, Alvimedica CEO’su Cem Bozkurt, Çatalca Belediye Başkanı Cem Kara’nın katılımı ile temeli atılan okul bir yıl içinde tamamlanarak İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne teslim edilecek.
Alvimedica Sağlık Yatırımları A.Ş. İnşaat Yatırımları Proje Müdürü Mimar Ayşegül Akın’ın proje mimarlığını yürüttüğü, ”İshak Alaton Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi”, alanında dünyanın ilk ve tek lisesi olacak. Cumhuriyet tarihinin eğitim alanında da bir ilke de imza atacak olan okul, 4 yıl boyunca, üç alan ve yedi dalda eğitim- öğretim verecek. Okulda, genel, mesleki ve teknik öğretim kurumlarında ortak olan derslerin yanı sıra Tıbbi Görüntüleme Sistemleri, Tıbbı Laboratuvar ve Hasta Dışı Uygulama Cihazları, Yaşam Destek ve Tedavi Cihazları, Fizyolojik Sinyal İzleme Teşhis İzleme ve Kayıt Cihazları başlıklarında; gamma kameralar, elektromanyetik görüntüleyiciler, laboratuvar destek cihazları, karıştırıcı ve ayrıştırıcılar, sterilizatörler, kan cihazları, yaşam destek, dolaşım ve solunum ve dolaşım cihazları, ekipmanla tedavi, elektrokardiyografi teknikleri ve cihazları, vücut sinyal izleme cihazları, teşhis ve tedavi cihazları gibi bio medikal cihaz teknolojileri dersleri verilecek. Bio medikal cihaz bakım ve onarımı ağırlıklı ek eğitim programı kapsamında okulda öğrenciler sektörel firmalarda beceri eğitimi de alacak.
Çatalca Belediyesi’nin Alvimedica’ya okul yapımı için bağışladığı toplam 87.950 metrekarelik bir alana kurulacak olan “İshak Alaton Endüstri ve Meslek Lisesi”nin 6 bin 790 metrekaresi kapalı alan olmak üzere 24 derslikli öğrenim binası olarak inşa edilecek. Alvimedica’nın inşasını gerçekleştirerek İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağışlayacağı lisenin bulunduğu yerleşkede ayrıca, 4 bloktan oluşan mesleki eğitim binaları, 180 kişilik 2 bloktan oluşan kız ve erkek öğrenci yurtları; 3 blok halinde, 10’ar daireli öğretmen lojman binaları yer alacak. 2 bin 200 metrekarelik kapalı alana sahip Etüt ve Eğitim Merkezi Spor Salonu ve Sosyal Tesisler de kurulacak.
Biocity geliyor
Yakın gelecekte, Alvimedica Üretim Tesisi’nin de bulunduğu Çatalca’da kurulacak olan “Alvimedica Bio City” projesi ile liseyi bitiren gençler kolaylıkla iş bulabilirken, tercih ederlerse bu alanda eğitim veren diğer ülkelerdeki üniversitelerde yüksek eğitimlerine de devam edebilecekler. İlçeye kurulacak sağlık vadisinde 20 bin nitelikli iş gücünün istihdamı da sağlanacak. Sağlık Vadisi için Çatalca’nın tercih edilmesinin en önemli nedenleri arasında İstanbul’a kara, deniz, hava ve demiryolları ile kolay ulaşım ve bölgenin zengin ekolojik yapısı geliyor.
8 Kasım 2012

 http://www.cumhuriyet.com.tr/?hn=377090

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder