Translate

8 Kasım 2012 Perşembe

Sınavlarda kamera kaydı alınacak

Sınavlarda kamera kaydı alınacak

Meclis'te konuşan ÖSYM Başkanı Ali Demir, 2013 yılında tüm salonlarda sınav sırasında kamera kaydı yapılacağını açıkladı


Ankara Büro- Meclis'te bütçe üzerine vekillerin konuşmalarının ardından Bakan Dinçer, YÖK Başkanı Prof. Gökhan Çetinsaya ve ÖSYM Başkanı Ali Demir, vekillerin sorularını yanıtladı.
Demir, yapılan sınavlarda hiçbir adaya hak etmediği bir puanın verilmediğini belirterek, “Sınav ticareti tamamen ortadan kaldırıldı. Ama salon içinde toplu kopya girişimleri oldu” dedi. 2012 yılında rastgele seçilen 5 bin sınav salonunda kopyaya karşı kamera kaydı yapıldığını ifade eden Demir, 2013 yılında tüm salonlarda sınav sırasında kamera kaydı yapılacağını açıkladı. 2011 KPSS’deki kopya skandalıyla ilgili soruşturmanın sürdüğünü ifade eden Demir, ÖSYM’nin elektronik sınav ve modern sınav salonlarını hayata geçirmeyi hedeflediklerini belirtti.
YÖK Başkanı Çetinsaya, başta İngilizce olmak üzere yabancı dil eğitimiyle ilgili yeni bir sistem kurduklarını ve öğrencilerin bir şifreyle istedikleri yabancı dili bu sisteme girip öğrenebileceğini kaydetti. Türkiye'de bazı branşlarda doktoralı öğretim elemanı konusunda büyük bir sorun yaşandığını belirten Çetinsaya, “Özellikle hukuk alanında öğretim üyesi konusunda çok büyük sorun var” dedi. YÖK Başkanı Çetinsaya, şiddet içermedikçe her türlü öğrenci eyleminin haklı bir eylem olarak gördüğünü ifade etti.
Anadilde eğitim yorumu
Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, anadilde eğitim konusundaki sorularına, “Bir toplumun farklı dine, farklı ırka, farklı kültüre mensup olan vatandaşları bana göre zenginliktir ve onların kendi dinlerini kendi dillerini idame ettirmeleri ve teşvik görüp desteklenmesi benim açımdan önemlidir” dedi. Dinçer, anadilde eğitimi pekiştiren uygulamaların adımının atıldığını işaret ederek, “Toplumun temel politikalarının ve hukuki düzenlemelerini göz önüne alarak; ister din, ister dil tercihi itibarıyla öğretimini esas alan bir uygulamayı gerçekleştiriyoruz” dedi. Dinçer, anadilde eğitim konusunda TBMM’nin temel ulusal politiklar üzerinden yeni bir politika oluşturması durumunda MEB olarak gerekli uyglamaları yapacaklarını belirtti. Öte yandan Bakan Dinçer, Şubat ayında herhangi bir öğretmen ataması yapılmayacağını, bundan sonra öğretmen atamalarının her eğitim-öğretim yılı öncesinde gerçekleştirileceğini de sözlerine ekledi.
8 Kasım 2012

 http://www.cumhuriyet.com.tr/?hn=377112

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder