Translate

6 Ocak 2013 Pazar

Eğitimde özel sektör dönemi

Eğitimde özel sektör dönemi

MEB okul binalarının tadilatını da ihaleyle belirlenen şirketlere devredecek.


Cumhuriyet Ankara Büro - Kentin değerli arazilerindeki okulları şirketler tarafından kent dışında yapılacak eğitim kampuslarına taşımayı planlayan MEB, kent içinde kalan okul binalarının onarımı, bakımı ve yenilenmesi işlerini de piyasaya açıyor. MEB, ihale ile belirlenecek şirkete; bakım-onarım masrafları karşılığında “otopark, kantin, öğretmenevi, konferans ve kültür merkezi, gençlik merkezi, restoran” gibi eğitim-öğretim verilmeyen alanların işletme hakkını devredecek. İhale, pazarlık veya doğrudan kiralama yönetmeleri ile de yapılabilecek.
MEB, okul binaları ile ilgili köklü değişikliklere imza atmaya hazırlanıyor. Bir taraftan, kent merkezinde değerli araziler üzerinde bulunan okulları, kent dışında 49 yıllık kira bedelleri karşılığında özel şirketlere yaptırarak eğitim kampuslarına taşımak için geniş çaplı hazırlık yapan MEB, kent içinde kalacak okullar için de plan yapıyor. Eğitim-Sen’den alınan bilgiye göre, MEB İnşaat ve Emlak Grup Başkanlığı’nın çalışması, kent içinde kalan; bakım, onarım ve yenilenme çalışmalarının yapılması gereken okulların ihale ile belirlenecek şirketlere bırakılmasını öngörüyor. Plana göre özel şirket; bakım, onarım ve yenileme işlemi karşılığında okullarda eğitim öğretim hizmetinin verilmediği alanların işletme hakkını devralacak.
Okullar devrediliyor
Plana göre MEB, her öğretim derecesindeki yapıları şirketlere devredebilecek. Ayrıca, “öğrenci pansiyonları, atölyeler, çok amaçlı salonlar, açık ve kapalı spor salonları, rehberlik araştırma merkezleri, rasathane ve hatta tek tek sınıflar”ın tadilat işleri bile şirketlere yaptırılabilecek. İnşaat ve Emlak Grup Başkanlığı’nın çalışmasına göre MEB, tadilat işlerini üstlenecek şirkete masrafları karşılığında “Otopark, kantin, kapalı ve açık yüzme havuzu, öğretmenevi, konferans ve kültür merkezi, sanat merkezi, sanat uygulama atölyeleri, bilim merkezi, deney ve gözlemevi, gençlik merkezi, tiyatro ve sinema salonları” gibi sınıf hariç tüm eğitim öğretim alanlarının işletmesini verecek. Yani okulun onarımını üstlenecek şirket, para getirecek tüm alanlardan rant elde edecek.
Projede ihaleyi kazanan şirket, onarımını yapacağı okula ek bina da inşa edebilecek. Ayrıca şirket, hem ek binanın hem de mevcut binanın “malzeme, techizat, mefruşat, eğitim öğretim donanımı, alet, eğitim araç ve gereçlerinin temini ve bakım onarımından da” sorumlu olacak.
6 Ocak 2013

http://www.cumhuriyet.com.tr/?hn=390770&kn=22&ka=4&kb=22

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder