Translate

26 Şubat 2013 Salı

Cismi yok, ismi var


Cismi yok, ismi var

Ümraniye Nevzat Ayaz Anadolu Lisesi'nin tüm idari kadrosu, 'evrakta sahtecilik yaptıkları' gerekçesiyle görevlerinden alındı.


Cumhuriyet- Lise sonsınıf öğrencilerininüniversite sınavına hazırlanmak için okuladevam etmemeleri, bir okulun tüm yöneticilerinin başını yedi. Milli Eğitim Bakanlığı müfettişlerinin yaptıkları inceleme sonucunda, Ümraniye Nevzat Ayaz AnadoluLisesi’nde, 2011-2012 öğretim yılının 2. döneminde neredeyse tüm lise son sınıföğrencilerinin okula devam etmediğini ancak okul kayıtlarında “var”gösterildiğini tespit etti. Bunun üzerine okulun müdür ve müdür yardımcıları görevden alındı, “öğretmen’’ statüsüyle başka okullara atanmalarına karar verildi. Okulun öğretmenlerine de 8/1 oranında“maaş indirimi” cezası verildi. Okul yöneticilerine adli soruşturma da açılacak.

Lise son sınıflarda, “okula devamsızlık’’ büyük bir sorun. Tamamen sınavlara odaklanmak, daha yoğun çalışmak isteyen öğrenciler, özellikle Nisan, mayıs ve haziran aylarında okula gitmemek için her yolu deniyor. Özel hastanelerden kolaylıkla rapor alan öğrencilere verilen“devamsızlık hakkı” Nimet Çubukçu zamanında ‘’veli izniyle’’ 45 güne çıkarılmıştı ancak Ömer Dinçer bunu tekrar 20 güne indirdi.

İstanbul Milli Eğitim Müdürü Dr. Muammer Yıldız, “Milli Eğitim Bakanlığı müfettişlerinin yaptıkları soruşturma sonucuna göre, Ümraniye Nevzat Ayaz Anadolu Lisesi’nde, geçen öğretim yılında lise son sınıf öğrencilerinin okula devamsızlığına göz yumulmuş, evrakta sahtecilik yapılarak gelmeyen öğrenciler var gösterilmiş. Okulun ilk gün, ilk saatinden, son gün son saatine kadar müfredat uygulanması zorunludur, bu suiistimal edilemez. Tüm okullarımız, ilçe milli eğitim müdürlüklerince takip ediliyor’’ dedi.

 
Sistemin tuzağı

Eğitim Sen’in eski genel başkanı Alaattin Dinçer, eğitim sisteminin öğretmenleri içler acısı bir duruma getirdiğini belirterek, şunları söyledi:

“Bu, sistemin bir tuzağı. Genel politikaların mağduriyetini öğretmen çekiyor. Sistem her zaman olduğu gibi bu olayda da çalışanlara tuzak hazırlamış. Demokratik bir sistem tuzak hazırlamaz. Hukuk bilmezlik, işin varacağı noktayı bilmemek de buna eklenince öğretmenler mağdur olmuş. Okullar arasında bir rekabet var ve bunun yarattığı iklim herkesi bozuyor. Her okul başarısını, puanını yüksek göstermek istiyor. Önlem almanın yanı sıra bütüne bakmak, tüm sistemi gözden geçirmek gerekiyor. Sistem bataklık gibi, sivrisinek üretiyor, girdap gibi idareciyi, yöneticiyi içine çekiyor.’’
    
26 Şubat 2013

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder