Translate

15 Şubat 2013 Cuma

Erzincanlı öğrenciler, tablet bilgisayara kavuştu


 

Erzincanlı öğrenciler, tablet bilgisayara kavuştu

  ERZİNCAN - 15.02.2013 15:34:41
     Video
  Milli Eğitim Bakanlığı tarafından liselere yönelik düzenlenen Fırsatları Arttırma ve Teknolojiyi İyileştirme (Fatih Projesi) kapsamında, öncelikle ortaöğretim okullarında başlanılan çalışmalarda, okullara etkileşimli tahtaların kurulumu yapıldı. Hafta başından itibaren Türkiye genelinde başlatılan tabletlerin dağıtımına Erzincan’da dahil oldu. Erzincan’da Mustafa Doğan Anadolu Lisesi'nde 93 öğrenci ve 2 öğretmen, Anadolu Lisesi'nde ise 116 öğrenci ve 35 öğretmene tablet bilgisayarlar düzenlenen törenle dağıtıldı.

Anadolu Lisesinde düzenlenen tablet bilgisayar dağıtımına Vali Selman Yenigün, Vali Yardımcısı Abdullah Çiftçi, Milli Eğitim Müdürü Necmi Özen ve okul idarecileri katıldı.

Geçen yıl Milli Eğitim Bakanlığı tarafından pilot okul olarak seçilen ve Fatih Projesinin uygulandığı Mustafa Doğan Anadolu Lisesinde, kurulum yapan firma yetkililerinin öğrencilerin tablet bilgisayarların şifrelerini kıramayacağını söylediklerini belirten Milli Eğitim Müdürü Necmi Özen, tablet bilgisayarların dağıtılmasından 1 saat sonra öğrencilerin şifreleri kolaylıkla kırdığını hatırlattı. Tablet bilgisayarları öğrencilere dağıtan Vali Selman Yenigün, öğrencilere nasihatlerde bulunarak, sosyal medyadaki sitelere girmemeleri için, "Şifre kırmazsınız her halde. Önemli olan tabi bunu yararlı alanlarda kullanabilmektir." dedi.

Tablet bilgisayar dağıtım töreninde konuşan Vali Selman Yenigün, "Bütün hedef; tüm öğretmen ve öğrencilerimizi bir yandan tablet bilgisayar ile tanıştırıp onu kullanmalarını sağlamak ve bir yandan da teknolojinin artık eğitim yuvalarımızın içinde yer almasını sağlamaktır. Tabi hem öğretmenlerimize daha kolay eğitim öğretim verme imkanı sağlayarak, öğrencilerimizin teknolojinin nimetlerinden istifade etme suretiyle bilgiye daha kolay daha hızlı ve daha güvenirli bir şekilde erişmelerini sağlamaktır. 25 okulda bu akıllı tahta dediğimiz sistem kurulmuş oldu. 485 öğretmenimizde ayrıca bu sistemin kullanımı ile ilgili kurstan geçirildi." şeklinde konuştu.

Tablet bilgisayarın kullanımı hakkında verilen eğitimin ardından öğretmen ve öğrencilere bilgisayarların dağıtımı yapıldı. Tablet bilgisayarları alan öğrenciler bilgisayarları büyük bir dikkatle incelerken, tablet bilgisayarlar ile eğitimlerinin daha teknolojik ortamlarda sürdüreceklerini belirterek, "Artık tablet bilgisayar ile birlikte defter, kitap ve kalem kullanmayacağız. Çok faydalı olacaktır." açıklamasında bulundular. http://www.cihan.com.tr/news/Erzincanli-ogrenciler-tablet-bilgisayara-kavustu-CHOTM3NDQ1LzE=
     

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder