Translate

2 Şubat 2013 Cumartesi

MEB 12.5 milyonu sokağa attı

MEB 12.5 milyonu sokağa attı


MEB 12.5 milyonu sokağa attı A MEB 12.5 milyonu sokağa attıMilli Eğitim Bakanlığı 11 Nisan 2012 tarihinde Resmi Gazete’de yayımlanarak 4+4+4 yasasının yürürlüğe girmesinden bir ay sonra eski sisteme uygun 1. sınıf ders kitapları için ihaleye çıktı. MEB, kitaplar için 12.5 milyon lira ödedi.
 
MEB, Ocak 2012 ‘de eski müfredata göre ihale yapmış ve kitap basımları için karar almıştı. 4+4+4 sistemi gereği okula başlama yaşı 72 aydan 66 aya çekildiği için eylülde tekrar ihaleye çıkan MEB, 12 hafta süresince okutulacak “Öğretmen Kitabı Uyum ve Hazırlık Çalışmaları, Öğrenci Çalışma Kitabı 1 ve Öğrenci Çalışma Kitabı 2- Kes ve Kullan” kitapları için yeniden milyonlarca TL ödedi.
 
EĞİTİM SEN ORTAYA ÇIKARDI
MEB’de yaşanan müfredatta olmayan kitap basma skandalı Eğim ve Bilim Emekçileri Sendikası (Eğitim Sen) Genel Başkanı Ünsal Yıdız’ın Bilgi Edinme Değerlendirme Kurlu’na başvurması ile resmileşti.
Milli Eğitim Bakanlığı Temel eğitim Genel Müdürlüğü’nün 21.11.2012 tarihli ve 176490 sayılı yazı ile yanıt verdi. Verilen yanıtta, “Kitap ihtiyaçları Bakanlık ve özel sektör yayınevlerinden satın alınarak 340 teslim noktası il/ilçe Milli Eğitim Müdürlüklerine teslim edilmiştir. Dağıtılan 1. sınıf ders kitabı bedeli olarak 12.531.139,58 TL ödeme yapılmıştır” deniliyor.
 
KONU MECLİS'E TAŞINDI
CHP Kırklareli Milletvekili Av. Turgut Dibek konuyu TBMM gündemine taşıyarak, nisanda yasa değişikliği yapılmasına rağmen mayıs ayında eski müfredata göre neden kitap basılması için ihaleye çıkıldığını sordu.
CHP'li Dibek soru önergesinde Milli Eğitim Bakanına, “Nisanda yeni müfredatın uygulanacağı ortaya çıkmışken neden mayısta eski müfredata göre kitap ihalesine çıkılmıştır? Bu konuda kimlerin ihmali vardır? İhmali olanlar hakkında soruşturma açılmış mıdır? Eski müfredata göre yaptırılan kitapların ihalesini hangi firma almıştır? Eski müfredata göre yaptırılan 12 buçuk milyon TL ödenen kitaplar ne yapılmıştır?Eylülde açılan ihale ile hazırlatılan kitapların Bakanlığınıza maliyeti nedir? Yeni ihaleyi hangi firma almıştır?” sorularını yöneltti. BirGün Ankara 

 http://www.birgun.net/edus_index.php?news_code=1359796859&year=2013&month=02&day=02

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder