Translate

15 Nisan 2013 Pazartesi

Çocuk geline Yargıtay izni

Çocuk geline Yargıtay izni

Çocuk yaşta evlenip hapis cezası alan çiftlere, Yargıtay’dan bu kez iyi haber. Yargıtay, İzmir’de küçük yaşta kızla evlenen erkeğe verilen cezayı bozdu.

Gerekçe, çocuk gelin yaşını büyük gösterdiği için, sanığın suçu bilerek işlememesi...
İzmir Karşıyaka 2’nci Ağır Ceza Mahkemesi, 6 yıl önce 15 yaşında olan Refika İyigün’ü (21) kaçıran, daha sonra nikâh kıyan ve üniversite eğitimini yarım bırakan Burhan Erhan’a (25) 8 yıl 4 ay hapis cezası verdi. Temyiz edilen davayı görüşen Yargıtay’ın ilgili dairesi, Refika Erhan’ın fiziki görünüşünün yaşından büyük olduğunu, bu nedenle sanığın suçu bilerek işlemediğini belirtip, ceza verilmesine yer olmadığını kararlaştırdı.

‘O BENİ KAÇIRDI’

Yargıtay’ın bozma kararının ardından, Karşıyaka 2’nci Ağır Ceza Mahkemesi’nde yapılan duruşmada Burhan Erhan, “Eşim ve çocuğumla birlikte mutlu bir yaşam sürdürüyoruz. Kendisi bana yaşının büyük olduğunu söyledi. Onu ben kaçırmadım, o beni kaçırdı. Bu mutluluk bozulmasın” dedi. Refika Erhan da, “Beş yaşında oğlumuz var. Ben Burhan’a yaşımın büyük olduğunu söylemiştim, aslında kaçma fikri benimdi. Ben onu kaçırdım” diye ifade verdi. Mahkeme, Yargıtay kararına uyarak, Burhan Erhan’a ceza vermedi. Çift kararın ardından birbirine sarılıp, ağladı. DHA

http://www.aksam.com.tr/guncel/cocuk-geline-yargitay-izni/haber-186986

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder