Translate

13 Nisan 2013 Cumartesi

Mobil anasınıfı köy yollarında

Mobil anasınıfı köy yollarında

DHA

13 Nisan 2013

Mobil anasınıfı köy yollarında

Ordu İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün köylerde çocukların anasınıfına gönderilmesini teşvik amacıyla ‘mobil anasınıfı’ hazırladı. Köy ziyaretlerine başladı. Geçen yıl başlatılan ‘Mobil anasınıfı’ aracı ile 12 köy ziyaret edilerek çalışmalarla ilgili velilere bilgi verildi.

Köylerde velilerin çocuklarını anasınıfına göndermelerini teşvik etmek amacıyla İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından geçen yıl ‘mobil anasınıfı’ hazırlandı. Ordu İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü, Şoförler ve Otomobilciler Odası’nın destekleriyle Gazi Halk Kütüphanesi’ne ait gezici kütüphane aracı ‘mobil anasınıfı’na dönüştürüldü. Projeksiyon makinesi, bilgisayarlar ve oyuncaklarla içi donatılan ‘mobil anasınıfı’nın dışı da giydirildi. Köy ilkokullarında en az 5 ile 7 öğrencisi olan anasınıflarının belirlenmesi amacıyla İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından köy muhtarlıklarına yazı gönderildi. Muhtarlıklarla ortaklaşa yapılan çalışmalar sonucunda ‘mobil anasınıfı’ aracı köyleri ziyaret ederek hem çocuklara tanıtılıyor hem de velilerin çocuklarını anasınıfına göndermeleri teşvik ediliyor. Şuana kadar 12 köyü ziyaret eden ‘mobil anasınıfı’nın 2012-2013 eğitim-öğretim yılı dönemi bitimine kadar çalışma yapacağı, haftada iki kez köyleri ziyaret edeceği bildirildi.
İl Milli Eğitim Şube Müdürü Serdar Yurdabakan, çocuklarını anasınıfına göndermeyen velilerin yapılan çalışmaları görüp teşvik etmeyi amaçladıklarını söyledi. Yurdabakan, “Mobil anasınıfımız köylerde anasınıfı olmayan ve anasınıfına gitmeyen çocuklarımız için bir fırsat, bir projedir. Proje bundan sonra muhtarlarımızla işbirliği içinde anaokulu ve anasınıfına gitme imkanı olmayan öğrencilere yerinde tanıştırma suretiyle devam edecek” dedi.

 http://www.hurriyet.com.tr/egitim/23035627.asp

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder