Translate

13 Nisan 2013 Cumartesi

Öğrenci ve velilerden imam hatip protestosu

Öğrenci ve velilerden imam hatip protestosu

DHA
13 Nisan 2013
Öğrenci ve velilerden imam hatip protestosu

Bursa Nilüfer İlçesi’ndeki Fatih Lisesi’nin, imam hatipe dönüştürüleceğini öne süren öğrenci ve veliler eylem yaptı.

Merkez Nilüfer İlçesi Konak Mahallesi’nde bulunan, çevre mahallelerden gelenlerle birlikte 1225 öğrenciye eğitim veren Fatih Lisesi’nin, imam hatip lisesine dönüştürüleceğini duyduklarını belirten 100 kadar öğrenci ve veli, bugün okul önünde toplandı. Ellerinde, ‘Okulumuzu seviyoruz, Anadolu lisesi istiyoruz’, ‘Sona kaldık şimdide dona kaldık’, ‘Bizim çocuklarımız nereye gidecek?’, ‘Bölgede yeteri kadar imam hatip var’ yazılı dövizleri taşıyan öğrenci ve veliler, İl Milli Eğitim Müdürü’nü protesto etti. Öğrenciler adına basın açıklaması yapan Fatih Lisesi 2’nci sınıf öğrencisi Hülya Köseoğlu, Bursa’daki düz eğitim veren 4 liseden biri olan okullarının imam hatip lisesine dönüştürüleceğini öğrendiklerini söyledi. Okulun, bölgedeki 17 ortaokuldan mezun olan öğrencilere eğitim verdiğini belirten Köseoğlu, şöyle dedi:
“Seviye Belirleme Sınavı’nın (SBS) kalkmasıyla Anadolu liseleri sadece bulundukları bölgeden öğrenci alacak. Beşevler ve çevresinde Anadolu lisesine gitmek isteyenler için tek okul Çamlıca Anadolu Lisesi olacak. Bu lise; bölgedeki potansiyel için yeterli değil. Yetkililerden okulumuzun Anadolu lisesine dönüştürülmesini istiyoruz.”
Köseoğlu, imza kampanyası başlattıklarını tüm veli ve öğrencilerden destek beklediklerini belirtti.

 http://www.hurriyet.com.tr/egitim/23036401.asp

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder