Translate

13 Nisan 2013 Cumartesi

Türkiye’de 1000 öğrenciye 1 rehber öğretmen düşüyor

Türkiye’de 1000 öğrenciye 1 rehber öğretmen düşüyor

DHA

13 Nisan 2013

Türkiye’de 1000 öğrenciye 1 rehber öğretmen düşüyo

Çukurova Üniversitesi’nden Prof. Dr. Banu İnanç, Türkiye’de açık nedeniyle okullarda 1000 öğrenciye 1 rehber öğretmen (PDR uzmanı) düştüğünü söyledi.

Normal şartlar altında 200 öğrenciye 1 uzmanın görevlendirilmesi gerektiğini ösyleyen Eğitim Fakültesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. İnanç, okullarda yaşanan şiddet olayları ve sosyal sorunlara dikkat çekti. Öğrencilerin sağlıklı gelişimi ve sosyal gereksinimleri için okullardaki PDR uzmanı açığının giderilmesini istedi.
Prof. Dr. İnanç, rehber öğretmenin okullarda çok önemli görevler üstlendiğini, öğretmen, öğrenci, veli ve okul yöneticiler arasında iletişim kurduğunu ifade etti. Prof. Dr. İnanç, “Çağdaş eğitim anlayışı, bireylerin sadece bilgi ve beceri ile donanmasını değil aynı zamanda psikoloji ile yapmaya sahip olmasını da amaçlar. Okul dışında yaşanan sorun, çocuğun uyumuna yansır, PDR uzmanları gerek müdahaleyi yaparak çocukların okul dışında yaşadığı psikolojik sorunlarla baş etmeye yardımcı olur. Bazen de çocuğun okulda yaşadığı başarısızlıklar onun psikolojik dengesini bozar. PDR uzmanları onun kendine olan güveninin sağlamlaştırır” dedi.
Üniversiteler yeterli mezun vermiyor
Prof. Dr. Banu İnanç, Türkiye’deki neredeyse bütün üniversitelerde PDR ile ilgili bilim dalının bulunduğunu ve yılda yaklaşık 850 öğrencinin mezun olduğunu aktardı. Prof. Dr. Banu İnanç, şöyle devam etti:
“Mezunların büyük çoğunluğu da ihtiyaç gözetilerek Milli Eğitim Bakanlığı’nca ataması yapılarak okullarda görevlendiriliyor. Ama ülkemizdeki öğrencinin fazla olması nedeniyle, ataması yapılan bu kadar PDR uzmanı dahi yeterli değil. Açık nedeniyle PDR uzmanı birden fazla okul ile ilgilenmek durumunda kalabiliyor. Bu kadar özverili çalışmaya karşın yine de bazı okullarda psikolojik danışman bulunmuyor. Uygulama gereği psikolojik danışmanın bazı okullarda görevini sınıf öğretmenleri üstleniyor. Yine de bu uygulamada yeterli olmuyor. Çocukların okula, eğitim sistemine uyumu sosyal ve zihinsel gelişimleri için etkin olan uzmanların boşluğu hissedilebiliyor. Bu açığın kapatılması her açıdan topluma faydalı olacaktır.”

 http://www.hurriyet.com.tr/egitim/23035609.asp

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder