13 Şubat 2013 - 14:12
İlk ve ortaöğretimde bazı derslerin öğretim programları güncellendi
”Güncellenen programlar, ilköğretim kurumları İngilizce 2-8’inci sınıflarla fen bilimleri 3-8’inci sınıflar, ortaokul matematik 5’ten 8’e kadar, ortaöğretim fizik 9, 10, 11 ve 12’inci sınıflar, ortaöğretim kimya 9, 10, 11 ve 12’incisınıflar, ortaöğretim biyoloji 9, 10, 11 ve 12’inci sınıflar, ortaöğretim matematik 9, 10, 11 ve 12’inci sınıflar”
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, İngilizce, fen bilimleri, fizik, kimya biyoloji
ve matematik derslerinin bazı sınıflara ait programlarının
güncellendiğini bildirerek, ”Daha iyi öğretmek için daha az ve öz ancak
gerçekten hayatla ilişkili bilgi ve beceri, değer ve tutumlara
odaklanmak zorundayız” dedi.
Milli Eğitim Bakanlığı’nda
(MEB) düzenlenen ”İlköğretim ve Ortaöğretimde Bazı Derslerin Öğretim
Programlarının Güncellenmesi” konulu basın toplantısına, TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Yücel Altınbaşak, MEB Müşteşarı Emin Zararsız, Temel Eğitim Genel Müdürü Funda Kocabıyık, Talim Terbiye Kurulu Başkanı Emin Karip, Ortaöğretim Genel Müdürü Ercan Türk ile diğer ilgililer katıldı.
Konuşmasına, ”Protokol konuşmalarının hitap kısmında hep zorlanıyorum” diyerek
başlayan Bakan Avcı, yine yazılı bir metin okuyacağını, Emin Karip’in
de salonu kontrol ederek, uyuyanları sayacağını söyleyerek espri yaptı.
Bakan
Avcı, bilim ve teknolojideki gelişmelerle bireylerin, toplumum ve
ekonominin ihtiyaçlarındaki değişmelerin öğretim programlarının gözden
geçirilmesini zorunlu kıldığını vurgulayarak, 2005’te yapılan köklü bir
değişimle yapılandırmacı bir anlayışa doğru zihinsel dönüşümün
başladığını söyledi.
Zorunlu eğitimin liseleri de
kapsayacak şekilde düzenlenmesinin, ilkokul, ortaokul ve liselerin
öğretim programlarının 12 yıllık zorunlu eğitim
hedefleri kapsamında gözden geçirilmesi ihtiyacını doğurduğunu
belirten Avcı, ”Öğretim programlarının, farklı ilgi, ihtiyaç, yetenek
ve potansiyellere sahip öğrencilerin öğrenme ve gelişim ihtiyaçlarını
karşılaşacak şekilde yeniden düzenlenmesi gerekmektedir” diye konuştu.
2005’teki
sadeleştirmeye rağmen öğretim programlarının bugün hala gereğinden
fazla yoğun olduğuna işaret eden Avcı, sözlerini şöyle sürdürdü:
”Her
şeyi öğretmeye çalışırken bilgileri yoğunlaştırılmış biçimde yükleme
sebebiyle birçok öğrencinin öğrenmesinde güçlükler oluşmaktır. Daha iyi
öğretmek için daha az ve öz ancak gerçekten hayatla ilişkili bilgi ve
beceri, değer ve tutumlara odaklanmak zorundayız. Ancak öğretim
programlarının içeriğinin sadeleştirilmesi ve seyreltilmesinde titiz
bir çalışmayla ölçülü ve kademeli sadeleştirme ve seyreltme yapılmasına
özen gösterilmiştir.”
Öğretim programlarının revize edilmesi çalışmaları kapsamında 35 üniversiteden 86 akademisyen ve 28 öğretmenin katılımıyla 230 toplantı, 24 panel düzenlendiğini anlatan Avcı, çalışmalar neticesinde güncellenen öğretim programlarına ilişkin şu bilgileri verdi:
”İlköğretim kurumları İngilizce 2-8. sınıflarla fen bilimleri 3-8’inci sınıflar, ortaokul matematik 5’ten
8’e kadar, ortaöğretim fizik 9, 10, 11 ve 12’inci sınıflar,
ortaöğretim kimya 9, 10, 11 ve 12’inci sınıflar, ortaöğretim biyoloji
9, 10, 11 ve 12’inci sınıflar, ortaöğretim matematik 9, 10, 11 ve
12’inci sınıflar.
Güncellenen öğretim programları kademeli olarak uygulamaya konulacak. Güncellenen öğretim programlarının ilk uygulamaları, 2013-2014 eğitim öğretim yılında başlayacak. Yani önümüzdeki yıl.”
”Bilimsel, teknolojik ve toplumsal gelişmeler dikkate alındı”
Bakan Avcı, güncellenen tüm öğretim programlarında, kazanımlar ve içeriklerin sadeleştirildiğini söyledi.
Öğretim
programlarının giriş bölümündeki açıklamaların sadeleştirildiğini,
kazanımların daha kolay okunabilir ve algılanabilir şekilde
düzenlendiğini belirten Avcı, kazanımların 12 yıllık zorunlu eğitim
süresi dikkate alınarak, öğretim kademeleri ve sınıflar düzeyinde
gözden geçirildiğini kaydetti.
Bakan Avcı,
”Kazanımlar bilimsel, teknolojik ve toplumsal gelişmeler dikkate
alınarak güncellenmiştir. Kazanımlarla günlük hayat ilişkisi
güncellenmiştir. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin aktif olarak
kullanılabileceği konu ve kazanımlar vurgu yapılarak, z kitap, etkileşimli tahta gibi uygulamalar için zemin oluşturulmuştur” dedi.
Matematik,
fizik, kimya ve biyoloji derslerinde 9 ve 10. sınıfların temel düzey
olarak düzenlendiğini dile getiren Avcı, tüm öğrencilerin temel
matematik ve fen bilimleri becerilerini kazanmalarını sağlayacak esnek
bir yapı oluşturulduğunu söyledi.
Avcı,
kazanımların, bilişim teknolojilerinin öğretim uygulamalarıyla
bütünleştirilmesini sağlayacak ve analitik düşünme becerileriyle 21.
yüzyıl becerilerini geliştirecek şekilde düzenlendiğini; içerik okuma,
algılama ve uygulamayı kolaylaştıracak, uygulayıcılara esneklik
sağlayacak şekilde sadeleştirildiğini bildirdi.
Öğretim
programlarının hayata geçirilmesinde en büyük sorumluluğun
öğretmenlere düştüğüne dikkati çeken Avcı, Bakanlık olarak öğretmenlere
daha çok inisiyatif vererek, daha başarılı olacaklarına inandıklarını
ve onlara güvendiklerini kaydetti.
http://egitim.milliyet.com.tr/ilk-ve-ortaogretimde-bazi-derslerin-ogretim-programlari-guncellendi/egitimdunyasi/haberdetay/13.02.2013/1668387/default.htm?ref=milliyet_anasayfa
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder