Translate

15 Şubat 2013 Cuma

Meslek lisesi açana öğrenci başına 5 bin liraya kadar destek

 

Meslek lisesi açana öğrenci başına 5 bin liraya kadar destek

  YASİN KILIÇ | ANKARA - 15.02.2013 10:34:33
  Milli Eğitim Bakanlığı, özel sektörün organize sanayi bölgelerinde meslek ve teknik okul açabilmeleri öğrenci başına destek verecek. İş dünyasının kalifiye eleman sorununa çözüm için, OSB’lerde eğitim merkezi açacak olan özel sektöre, öğrenci başına 5 bin liraya kadar teşvik verilecek.

Organize Sanayi Bölgelerinde (OSB) kurulan özel mesleki ve teknik eğitim okullarında öğrenim gören öğrencilere maddi destek sağlanıyor. Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Kurumları Genel Müdürlüğü, 'OSB’lerdeki Özel Mesleki ve Teknik Eğitim Okullarına Eğitim Öğretim Desteği' başlıklı yazı yayımladı. Buna göre bakanlık, organize sanayi bölgelerinde açılan özel mesleki ve teknik eğitim okullarında öğrenim gören öğrenci başına 3 bin 500 liradan 5 bin liraya kadar teşvik verecek.

Eğitim ve öğretim desteği tutarlarının sadece 9’uncu sınıflarda her alan 3 bin 500 lira olarak belirlendi. Destekler 10, 11 ve 12’nci sınıflarda alanlara göre ayrı ayrı olmak üzere 4 bin, 4 bin 500 ve 5 bin lira olarak belirlendi. Bakanlık, makine teknolojisi bölümünde okuyan bir öğrenciye 5 bin lira destek verirken bu rakam metal teknolojisi öğrencisi için 4 bin 500 ve tekstil teknolojisi öğrencisi için ise 4 bin lira olarak belirlendi. Teşvikler 16 Kasım 2012 tarihinden önce kayıt yaptıran ve halen öğrenime devam eden öğrenciler için verilecek. Bu yıl için ödenecek destek tutarının yüzde 75’i Şubat ayı içinde, yüzde 25’i ize Haziran ayı içerisinde ödenecek. Söz konusu okullar, okullarına 16 Kasım 2012 tarihinde ve bu tarihten sonra eğitim ve öğretim desteği kapsamındaki okullar dışındaki okullardan naklen gelen öğrencileri için destek talebinde bulunamayacak.

GERÇEK DIŞI BEYANDA BULUNAN KURUMLARIN RUHSATI İPTAL EDİLECEK

Okul müdürlükleri belirlenen desteği alabilmek için bakanlıkça gönderilen öğrencilerin adı-soyadı, sınıfı, alanı, okula kayıt tarihi bilgilerini yer aldığı formu dolduracak. Formun hem elektronik ortam da hem de yazılı olarak il veya ilçe müdürlüğüne teslim edilmesi gerekiyor. Gerçek dışı beyanda bulunan ve böylece fazladan ödeme alan kurumlardan ödenen tutarın iki katı ve kanuni faizi alınacak. Okul yetkilileri gerçek dışı beyanı tekrarlamaları halinde ayrıca kurum açma izinleri ve işyeri açma ve çalışma ruhsatları iptal edilecek.

Eğitim ve öğretim desteği verilen alanlar ve tutarları

Alan adı Destek tutarı (TL)

Makine teknolojisi 5.000
Metal teknolojisi 4.500
Elektrik elektronik teknolojisi 5.000
Tekstil teknolojisi 4.000
Mobilya ve iç mekân tasarımı 4.000
Plastik teknolojisi 4.500
Motorlu araçlar teknolojisi 5.000
Gıda teknolojisi 4.500
Kimya teknolojisi 4.500
Endüstriyel otomasyon teknolojileri 4.500
9. sınıf 3.500http://www.cihan.com.tr/news/Meslek-lisesi-acana-ogrenci-basina-5-bin-liraya-kadar-destek-CHOTM4MDA1LzE=
  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder