Translate

16 Şubat 2013 Cumartesi

Münih'te üç yıldır Türkçe anadil dersi verilmiyor

 

Münih'te üç yıldır Türkçe anadil dersi verilmiyor

  BAYRAM AYDIN | MÜNİH - 16.02.2013 13:12:20
  Almanya'da Türk kökenli çocuk ve gençlerin kendilerini anadillerinde yeterince ifade edemedikleri görülüyor. Türkçe kitap ve gazete okumamanın yanında bazı kentlerde verilmeyen anadil derslerinin de bunda etkisi büyük. Mesela Münih'te 2009/10 eğitim öğretim yılından beri Türkçe anadil dersi verilmiyor.

Almanya'da Türk vatandaşlarının yoğun olarak yaşadığı Münih'de üç yıldır okullarda Türkçe anadil dersi verilmediği ortaya çıktı. 2009/10 eğitim öğretim yılından beri verilemeyen ders nedeninin, Münih Belediyesi ile T.C. Münih Başkonsolosluğu arasında yaşanan sınıf kirası sorunu ve öğrencilerin sigortalanmamasından kaynaklandığı öğrenildi. Münih Belediyesi'nin, Bavyera Eyaleti'nde 220 farklı noktada Türkçe anadil dersi veren Türkiye Başkonsolosluğu'ndan Türkçe anadil dersleri için sınıf kirası istediği haber verildi.

Münih Belediyesi Eğitim ve Spor Dairesi Basın Sözcüsü Ursula Oberhuber, Türkçe anadil derslerinin en son 2008/2009 eğitim öğretim yılında çocuklara verildiğini ve bu tarihten sonra Bavyera Eğitim Bakanlığı'nın Almanca dilini teşvik etmek amacıyla Almanc'ya ağırlık verip, anadil eğitim derslerini kaldırdığını açıkladı. Bu tarihten beri anadilde eğitim verme görevinin yabancı ülkelerin konsolosluklarına devredildiğini ifade eden Oberhuber, ''Bu ders, Bavyera Eğitim Bakanlığı'nca okul etkinliği olarak görülmediği için anadil derslerine katılacak öğrencilerin sigortasından da konsolosluklar sorumludur'' dedi.

Anadil derslerinin okul dışı etkinlik olduğu gerekçesiyle konsolosluktan sınıf kira ücreti istediklerini doğrulayan Oberhuber, “2003 yılı Münih Belediye Meclisi kararıyla okul dışı etkinlikler için bir sınıfı bir saatliğine 8 Euro'ya kiralıyoruz. Türk konsolosluğu için yüzde 75 indirim yaparak, sınıf başına saat ücreti olarak 2 Euro talep ettik. Ancak Türk Konsolosluğu bu anlaşmaya yaklaşmadı.” dedi. Oberhuber, 10 yabancı konsolosluğa bu şekilde sınıf kiraladıklarını sözlerine ekledi.

Münih Başkonsolosluğu eğitim yetkilileri, Bavyera Eğitim Bakanlığı'nın 2004 yılında aldığı bir kararla Türkçe anadil derslerini 2008/09 eğitim yılından itibaren finanse etmeme kararı aldığını hatırlattı. Daha önceleri Türkçe derslerinin öğretmenlerini ve organizasyonunu yapan Eğitim Bakanlığı, bu şekilde bunu konsolosluklara devretti. Eğitim Bakanlığı'nın kararının ardından Bavyera'daki bazı şehir belediyelerinin, Münih Belediyesi gibi, Türkçe dil dersini 'özel ders' olarak algılayıp, konsolosluklardan sınıf kirası, öğrenci sigortası ve okul hademesi gibi ücretler talep ettiğini anlatan konsolosluk yetkilileri, Avrupa Birliği yasalarına göre eyaletin anadil dersini vermek zorunda olduğunu savunuyor. Bavyera Eyaleti'nde Münih dışında Gersthofen, Neussäs, Olching ve Germering belediyelerinin de "öğrencilerin sigortasız olduğu" gerekçesiyle konsolosluğa sınıf vermediklerini bildirildi. Pek çok ülkede Türkçe dil dersi veren Türk hükümetinin, kira ve sigorta gibi sorunlarla sadece Münih'te karşılaşıldığı için Münih'e ayrıcalık yapılamayacağını ifade ettiği ileri sürüldü. Türk kökenli öğrenci sayısının fazlalılığına bağlı olarak sınıf kirası ve sigorta ücretlerinin aşırı olacağını savunan yetkililer, sorunu çözmek için belediye ve eğitim bakanlıklarıyla görüşüldüğünü, fakat tarafların topu birbirlerine attıklarını savundu.

VELİLER ÇÖZÜM BEKLİYOR

Çocuklarının yeterince anadilini konuşamamasından şikâyetçi vatandaşlar ise yetkililerden çözüm bekliyor. H. B. Aşık isimli bir veli, çocuğunun Türkçe dersleri alması için Münih'te her kapıyı çaldığını, ancak sonuç alamadığını ifade ederken, Eğitim Bakanlığı yetkilileri ise Türk konsolosluğundan ücret talep edilmemesi için Münih Belediyesi'ne başvurulduğunu, ancak bu talebin geri çevrildiğini açıkladı.http://www.cihan.com.tr/news/Munih-te-uc-yildir-Turkce-anadil-dersi-verilmiyor-CHOTM3NzkwLzQ=

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder