Translate

3 Mart 2013 Pazar

Çocuklarını kızakla okula götürüyor


Çocuklarını kızakla okula götürüyor

AA
2 Mart 2013

Çocuklarını kızakla okula götürüyor

Muş’un Varto İlçesi’ne bağlı Çiçekli mezrasında yaşayan fedakar baba, çocuklarının okula gitmesi için her hafta 2 kilometrelik yolu atlı kızakla kat ediyor.














Yoğun kar yağışının yaşandığı Varto İlçesi Çiçekli mezrasında taşımalı eğitim kapsamında okula giden iki kardeş, mezra yolu kardan kapanınca, babaları Serdar Fırat sayesinde eğitimlerine devam ediyor. Servisin ulaşamadığı mezrada, haftada iki gün atlı kızakla 2 kilometre süren yolculuğun ardından öğrenciler araca ulaştırılıyor. Çektikleri zorluğa rağmen okula gitmenin mutluluğunu yaşıyor.
Sırtımda bile taşırım
Fedakar baba Serdar Fırat, Çaylar Yatılı İlköğretim Bölge Okulu’nda eğitimlerini sürdüren iki çocuğunu, hafta sonları da servis aracından alarak evlerine getirdiğini söyledi. Baba Fırat, şöyle konuştu: “Kar yağışı başladığı günden itibaren mezra yolumuz kapalı. İl Özel İdaresi’ne bağlı ekipler, zaman zaman yolu ulaşıma açıyor, fakat buna rağmen yol yine kapanıyor. Ben de çocuklarımın eğitimlerinden geri kalmaması için onları atlara bağladığım kızakla mezradan 2 kilometre uzaklıktaki Güzeldere köyüne kadar götürüyorum. Çocuklar buradan servisle okula gidiyor. Tek düşüncem çocuklarımın okuması. Bu sıkıntılar önemli değil. Yeter ki onlar okusun. Ben onları sırtımda bile taşırım.”

http://www.hurriyet.com.tr/egitim/22724043.asp

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder