Translate

1 Nisan 2013 Pazartesi

4+4+4'te diploma şoku

4+4+4'te diploma şoku

Zorunlu eğitimi 8. yılda bırakan öğrenciye herhangi bir belge verilmeyecek.


Cumhuriyet- AKP hükümetinin getirdiği 4+4+4 sistemiyle 12 yıla çıkarılan zorunlu eğitimi sekizinci yıldan sonra bırakan ve herhangi bir liseye kaydolmayan 49 bini aşkın öğrenci, ilköğretim diploması bile alamamakla yüz yüze kaldı. Milli Eğitim Bakanlığı’nın 12 yıllık eğitimi bitirmeyenlere herhangi bir diploma verilmeyeceğine ilişkin geçen mayıs ayında genelge yayımladığını hatırlatan CHP Ankara Milletvekili Gülsün Bilgehan, konuyu parlamento gündemine taşıdı. Milli Eğitim Bakanlığı’nın açıkladığı 2012-2013 eğitim öğretim yılı istatistikleri, okulu sekiz yıllık eğitimden sonra bırakan öğrencilerle ilgili bir gerçeği ortaya çıkardı. 4+4+4 eğitim sistemi sonrası zorunlu hale gelen 12 yıllık eğitime devam etmeyen bu öğrencilerin herhangi bir diploma almadıkları da ortaya çıktı.
Bilgehan, Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı’nın yanıtlaması istemiyle verdiği soru önergesinde şunları kaydetti: “Zorunlu eğitim 12 yıla çıkartılmasına karşın, eğitimlerinin sekiz yılını bitirdikten sonra herhangi bir okula kaydolmayan 49 bin 449 öğrenci, hangi diplomayı alacaktır? Bu kişilerin eğitimleri hangi aşamada kesilmiş kabul edilecektir? Herhangi bir iş başvurusu yaparken, öğrenim hayatlarını gösteren hangi diplomayı kullanacaklardır?”
1 Nisan 2013

 http://www.cumhuriyet.com.tr/?hn=407838&kn=22&ka=4&kb=22

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder