Translate

21 Nisan 2013 Pazar

Bağışlar İstanbul’da toplanacak

Bağışlar İstanbul’da toplanacak

AA
21 Nisan 2013
Bağışlar İstanbul’da toplanacak

Suriye Eğitim Kurumu, Suriyeli öğrenciler için İstanbul merkezli bir fon kurulduğunu açıkladı.

Muhaliflere bağlı kurum, Ezher Üniversitesi'nde 2 gün sürecek "Suriye'de Eğitim: Sıkıntılar ve Yeni Ufuklar" başlığıyla bir toplantı düzenledi. Toplantıda Suriyeli öğrencilerin eğitimlerine destek olmak için yapılacak bağışların İstanbul'daki fonda toplanacağı, daha sonra Suriye'de ve komşu ülkelerdeki kamplarda kalan öğrenciler için kullanılacağı belirtildi. Projenin destekçilerinden Velid ez-Zuabi, uluslararası fon projesiyle, Suriyeli öğrencilerin ülkelerinde yaşanan olaylardan etkilenmeden eğitim hayatlarına devam etmelerinin amaçlandığını söyledi.
Esed ailesini öven müfredat değiştirilecek
Zuabi, okullarda Esed ailesini öven mevcut müfredatın değiştirilmesi için de çalışmalar yaptıklarını söyledi. Suriye'nin kuzeyindeki muhalif yapılanmalardan Halep Ulusal Meclisi'nin temsilcisi Azzam Hancı ise Halep'te muhaliflerin idaresi altında 300 eğitim merkezi olduğunu, buralarda öğrencilerin mevcut müfredata göre eğitim gördüğünü ancak Esed ailesiyle ilgili kısımların işlenen konulardan çıkarıldığını belirtti.
Toplantıda Suriye'deki eğitim durumuyla ilgili bilgiler verildi. Buna göre Suriye'de ilkokul, ortaokul ve lise çağında yaklaşık 5 milyon öğrenci eğitim görüyor. Bunların 2 milyonu savaştan çok büyük zarar gördü, 3 milyonu ise kısmi olarak etkilendi.

http://www.hurriyet.com.tr/egitim/23100470.asp

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder