Translate

13 Nisan 2013 Cumartesi

KKTC’de 90 ülkeden üniversiteli var

KKTC’de 90 ülkeden üniversiteli var

AA

13 Nisan 2013

Bakan Mutlu Atasayan, KKTC’deki üniversitelerde 90 ülkeden öğrencinin öğrenim gördüğünü söyledi.

KKTC Milli Eğitim, Gençlik ve Spor Bakanı Atasayan, Avrasya Ekonomik İlişkiler Derneği’nce düzenlenen ‘2013 Kuzey Kıbrıs’ta Geleceğin Planlanması’ Çalıştayı’nda konuşma yaptı. Kalkınmada öncelikli alanlar olarak seçilen eğitim ile turizmin yanı sıra sağlık, ulaştırma, basın ve haberleşme sektörlerinde yapılan yatırımların artarak devam ettiğini dile getiren Atasayan, bu yatırımların Kıbrıs halkının gücünü geliştirdiğini söyledi. Atasayan, kalkınmaya öncülük eden en önemli sektörünün eğitim olduğuna işaret ederek, adanın yükseköğretim imajının güçlendirilmesi için üniversitelerin altyapı ve imkanlarının her geçen gün geliştiğini anlattı. Kıbrıs için “eğitim adası” unvanının kullanılmasının övünç kaynağı olduğunu belirten Atasayan, Kıbrıs’taki üniversitelerde çok çeşitli fakültelerde eğitimler verildiğini ifade etti. Bakan Atasayan, yükseköğrenim, ülkenin rekabet edilebilirlik yeteneğinin geliştirilmesine ve ekonomisine büyük kaktı sunduğuna işaret ederek, “Kıbrıs’taki üniversitelerde başta Türkiye’den olmak üzere Azerbaycan, ABD, Rusya, İngiltere, Irak ve İran gibi toplam 90 ülkeden öğrenci bulunuyor. Bu ülkelerden gelen her öğrenci birer kültür elçisi olarak Kuzey Kıbrıs tanınması ve tanıtılmasını açısından önemli” diye konuştu.
Çalıştayda, “Hayalden gerçeğe, Türkiye’den KKTC’ye getirilen su”, “Kuzey Kıbrıs’ın uluslararası taşımacılık faaliyetlerinde lojistik destek sağlanması”, “Kıbrıs müzakerelerinde hidrokarbon dinamiği: Fırsatlar ve tehditler” ve “KKTC’nin siyasal yapısı, çıkmazları ve çıkışı yolları” konularında akademisyenler tarafından sunumlar yapılacak.

 http://www.hurriyet.com.tr/egitim/23035907.asp

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder