Translate

5 Nisan 2013 Cuma

Meksika’da öğretmenlerden eğitim reformu protestosu


Meksika’da öğretmenlerden eğitim reformu protestosu

AA
5 Nisan 2013

Meksika’da öğretmenlerden eğitim reformu protestos

Meksika’da öğretmenler, sendikaların güçsüzleştireceği gerekçesiyle yeni eğitim reformu yasasını protesto etti.













Başkent Meksiko’da hükümet binası önünde toplanarak yasayı protesto eden öğretmenler, işe alıp çıkarma konusunda sendikaların elinin güçsüzleştireceğini belirterek yasanın değiştirilmesini talep etti. Bu arada güneydeki Guerrero eyaletindeki Acapulco’da da bir grup öğretmenin otobanda yaptığı gösteri, saatlerce yolun kapanmasına neden oldu.
Meksika’nın yaklaşık 70 yıllık eğitim sisteminde köklü değişiklikler içeren eğitim yasası, öğretmen alımı ve terfilerinde liyakata dayalı tek tip sistem getirmesinin yanısıra köklü değişiklikleri içeriyor. Yasa, şubatta Devlet Başkanı Enrique Pena Nieto tarafından imzalanmıştı.

http://www.hurriyet.com.tr/egitim/22973059.asp

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder