Translate

1 Nisan 2013 Pazartesi

Reklamlar gençleri çıldırtıyor!

Reklamlar gençleri çıldırtıyor!

Diyanet İşleri Başkanlığı aylık yayınladığı 'Diyanet' dergisinin şubat sayısında gençleri ve tüketim çılgınlığını ele aldı.

Reklamlar gençleri çıldırtıyor!

Makalede gençlerin özellikle reklamlarla tüketim çılgınlığına yöneltildiği belirtildi. 19 Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Soner Gündüzöz ve Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. İbrahim Yenen'in birlikte kaleme aldığı makalede Türkiye'de en geniş yaş grubunu 15-24 yaş arası gençlerin oluşturduğu belirtildi.

POTANSİYEL TEHLİKE

Genç nüfus potansiyelinin "Ülkenin en değerli varlık kaynağı" olduğunu belirten akademisyenler, "Ancak bu kaynak verimli bir şekilde değerlendirilemediği takdirde en büyük tehlikeye dönüşme ihtimali bulunmaktadır" uyarısında bulundu. Makalede reklamların çocuk ve gençleri olumsuz etkilediği belirtilen yazıda "Reklamlar ve her türlü promosyon araçları arka planlarında farklı mesajlar verebilmekte, bir yandan oluşturdukları ideolojik çerçeve ile çocukların ve gençlerin zihinlerine tesir etmekte, diğer yandan bütün insanları, ihtiyacı gözetmeden fütursuz bir tüketim çılgınlığına yöneltebilmektedir" denildi.

Gençlere dikkat

Akademisyenler, Türkiye’nin sahip olduğu genç nüfus kaynağını doğru değerlendirememesi durumunda “Büyük bir tehlike” ile karşı karşıya kalınacağı uyarısında bulundu.

SELVİ ÇELİK/ BUGÜN GAZETESİ
 http://yasam.bugun.com.tr/reklamlar-gencleri-cildirtiyor-haberi/228336/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder